روژی کورد: یوهان اریکسون، وکیل تسخیری “رحمت آ.” مرد ازبکی که به فاصله کوتاهی پس از حمله تروریستی اخیر در استکهلم بازداشت شده بود، امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۶ اعلام کرد که وی “به اقدام تروریستی خود اعتراف کرده و آنرا پذیرفته است.

“رحمت آ.” که صورت خود را هنگام ورود به صحن دادگاه با ژاکتی سبزرنگ پوشانده بود، تقاضا کرد که وکیلی سنی‌مذهب جایگزین وکیل تسخیری‌اش شود؛ خواستی که از سوی دادگاه رد شد.

مقام‌های دولتی سوئد اعلام کرده‌اند، “رحمت آ.” پدر ۴ فرزند است که در سال ۲۰۱۴ از سوئد تقاضای پناهندگی کرده بوده، اما دو سال بعد تقاضای‌اش رد شده و بایستی این کشور را ترک می‌کرده است. او اما سوئد را ترک نکرده و مخفی شده است.

ماموران پلیس سوئد که در این میان به دنبال او بوده‌اند، گفته‌اند که او «به سازمان‌های افراطی مثل “دولت اسلامی” گرایش داشته است».

این مرد ۳۹ ساله متهم است که جمعه گذشته، ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی در یکی از خیابان‌های بزرگ مرکزی استکهلم با کامیون با سرعتی زیاد عابران پیاده را زیر گرفته و سپس کامیون را به سوی یک فروشگاه بزرگ هدایت کرده است. در این حمله تروریستی ۴ نفر (یک مرد انگلیسی، یک زن بلژیکی و دو زن سوئدی) جان خود را از دست دادند و ۱۵ تن مجروح شدند.

پلیس سوئد روز یکشنبه گذشته فرد دیگری را در ارتباط با حمله استکهلم بازداشت کرد، اما گفته شد که او در “ابعادی اندک” مظنون است. به همین خاطر مسئولان بازرسی این پرونده، اطلاعاتی از سن یا جنسیت این متهم منتشر نکرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com