روژی کورد: در حالیکه کفته می شود، ترامپ مشغول بررسی طرحی تحت عنوان “قطع سر” برای از میان برداشتن نهایی بشار اسد می باشد، وزیر دفاع امریکا از انهدام ۲۰% از هواپیماهای نظامی سوریه در حمله امریکا به این کشور خبر داد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی،اعلام کرد که حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه، ۲۰ درصد از هواپیماهای نظامی سوریه را منهدم کردیم. او همچنین افزود تکرار حمله شیمیایی توسط نظام سوریه «اقدامی حکیمانه نخواهد بود».

سخنان متیس را خبرگزاری رویترز دقایقی پس از آن مخابره کرد که کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد احتمال انجام حملات بیشتر در سوریه همچنان پا برجا است.

بیانیه کاخ سفید تاکید کرده است که شکست داعش بزرگترین کار است که می‌توان برای نجات مردم سوریه انجام داد.

این بیانیه افزوده است که شکست داعش، زمینه را برای رهبری جدید در سوریه از راه روند سیاسی، فراهم می‌کند.

مقام‌های دولتی آمریکا تا کنون بارها تاکید کرده‌اند که اولیتشان، شکست داعش در سوریه و سپس پیش‌برد روند سیاسی برای حل و فصل بحران این کشور است.

نیکی هیلی در مصاحبه با سی‌ان‌ان بار دیگر تأکید کرد تا زمانی که بشار اسد در سوریه در رأس قدرت است، پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای این کشور جنگ‌زده ممکن نخواهد بود. او هم‌چنین افزود که در عین حال باید داعش را در هم کوبید و به نفوذ ایران خاتمه داد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه این هفته از روسیه بازدید خواهد کرد که اولین دیدار رئیس دیپلوماسی این کشور از مسکو بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه در واکنش به حمله شیمیائی علیه غیرنظامیان سوری است.

گفته می شود وی قرار است در این سفر، مقامات روسیه را به ژرف اندیشی بیشتر درباره مسائل سوریه دعوت نماید.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که آیا تغییر رژیم در سوریه سیاست رسمی دولت پرزیدنت ترامپ است، گفت واقعیت این است که راه حلی سیاسی با بودن اسد در قدرت ممکن نخواهد بود.

با این حال خانم هیلی تاکید کرد برکناری اسد از قدرت تنها اولویت در مورد سوریه نیست. نیکی هیلی گفت: اولویت اول، شکست دادن داعش است. دوم، این که آمریکا می داند برقراری صلح در سوریه با وجود اسد ممکن نیست. سوم، باید به نفوذ ایران در سوریه پایان داد، و در نهایت باید به سمت دست یابی به یک راه حل سیاسی حرکت کرد. خانم هیلی افزود: «ما می دانیم با بودن اسد در راس قدرت، گزینه راه حل سیاسی وجود ندارد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com