مقامات چچنی گزارش‌های دستگیر گسترده و شکنجه و تحقیر همجنسگرایان در هفته های اخیر را «کذب محض و اطلاعات گمراه‌کننده» دانسته و گفته‌اند در چچن هیچ همجنسگرایی وجود ندارد: «اگر چنین افرادی در چچن وجود داشتند، نیازی نبود مقامات چچنی در اینباره اقدامی بکنند زیرا خانواده‌های آن‌ها خودشان آن‌ها را به جایی می‌فرستادند که از آن هیچ بازگشتی نباشد.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین ضمن بی اطلاعی قبلی کرملین از این موضوع گفته است که قربانیان این آزارها باید شکایت رسمی کنند و از طریق دادگاه این موضوع را پیگری کنند اما وی هیچ اشاره‌ای به اقدامات محافظتی مقامات روسی از این افراد نکرد. این صحبت‌ها بسیار ناامید کننده است چراکه تا زمانی که حظ امنیت و جان قربانیان این برخوردها تضمین نشود، آن‌ها قادر به پیگرد قانونی نخواهند بود.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، بیم فراوانی می رود که در صورت فاش شدن جزئیاتی از این خشونت ها و یا منبع اطلاعاتی، قربانیان مورد خشونت و حملات مجدد قرار بگیرند.

پس از تصویب قانون منع تبلیغ همجنسگرایی در ژوئن ۲۰۱۳ در روسیه، شمار افراد لزبین، گی، بایسکشوال و ترنسجندر که خشونت هموفوبیک را گزارش کرده‌اند در عین بی تفاوتی مقامات رو به افزایش است. ویدئوی کوتاه زیر از صفحه فیسبوک ما به این موضوع می‌پردازد

https://www.facebook.com/6rang.Iran/videos/1408366369225431/

وبسایت شش‌رنگ:
http://6rang.org

صفحه فیسبوک شش‌رنگ:
https://www.facebook.com/6rang.Iran

کانال تلگرام شش‌رنگ:
https://t.me/Iran6Rang

اینستاگرام شش‌رنگ:
https://www.instagram.com/6rangiran

فضای اختصاصی شش‌رنگ در تریبون زمانه:
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com