در طول یک هفته گذشته بر اثر تعقیب و گریز و یا ترس از دستگیر شدن توسط نیروهای امنیتی دو خودرو حامل اتباع خارجی واژگون شده اند که بر اثر آن حدود ۱۸ نفر مجروح و حداقل ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
منوچهر پرنیان رئیس اورژانس ۱۱۵ ایرانشهر امروز ۱۳ فروردین اظهار داشته است: “بامداد امروز در ساعت ۵:۱۵ یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع غیر مجاز افاغنه در محور ایرانشهر – خاش (روستای بلوچکان) واقع در کیلومتر ۴۰ واژگون شد.”
بگفته آقای پرنیان “دو نفر از سرنشینان در محل حادثه فوت کرده و ده نفر مجروح با چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.”
علاوه بر این دو روز پیش ۱۱ فروردین نیز آقای محمود رضا ناصح مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ایرانشهر خبر داده بود که در ساعت ۱۲:۱۵ روز جمعه یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع غیر مجاز افاغنه در محور ایرانشهر – دلگان (سانگان) واقع در کیلومتر ۸ واژگون شده است. این مقام مسول در زمینه تلفات این حادثه اظهار داشته بود که: “۱ نفر از مجروحین در محل درمان و ۷ نفر دیگر با ۴ دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.”
بصورت مکرر در اثر تعقیب و گریز ماموران انتظامی-امنیتی که معمولا همراه با تیراندزی است و ترس راننده های بارکش بلوچ از خطر مواجه شدن با ماموران و دستگیر شدن و پرداخت جریمه های سنگین، گزارشهایی از واژگونی و یا آتش گرفتن خودروهای این بارکشان بلوچ مخابره میشود. که اکثرا با تلفات جانی همراه هستند.
با وجود تذکر نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در رابطه با پرهیز ماموران از شلیکهای بی ضابطه اما تاکنون هیچ تغییری در عملکرد نیروهای انتظای-امنیتی بوجود نیامده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com