این فیلم ‘مستند تالیفی’ کاری از فرشاد آریا و تولیدی از ‘سینماریا فیلم و تی.وی.’ بوده و یک گردآوری ویدویی ست از فیلمهای مستند و ویدوهایی که (در مورد ایران و وقایع سیاسی آن از ١٣۵٧ به بعد) در یوتوب و فضای اینترنتی در اختیار همگان قرار گرفته. انگیزه تولید این فیلم دادن یک تصویر جامع (و نه کامل) از مهمترین رخدادها و تحولات سیاسی در ایران از انقلاب ۵٧ به بعد میباشد، بطوری که بیننده ی علاقمند اما کم حوصله (و خصوصن نسل جوان ایرانی) به سرعت به اطلاعات مستند و تصویری مورد نظر خود (در مورد این موضوع) دست یابد. قرار است این پروژه ی ویدویی آنلاین برای سالها ادامه یابد.
منبع این فیلم برای دستیابی به فیلمهای مستند و ویدئوهای جداگانه ی لازم در رابطه با این موضوع، به ویژه سایت یوتوب میباشد. اما در صورت لزوم دیگر منابع ویدویی آنلاین نیز مورد استفاده قرارگرفته یا خواهند گرفت. این فیلمهای مستند و تکه های ویدویی بطور دقیق بازبینی و آنالیز شده و قسمتهای مورد نظر انتخاب میشوند. سپس این تکه ها در یک خط داستانی منطقی و دنباله دار در کنار یکدیگر قرار میگیرند، به گونه ای که دنبال کردن رخدادها و شخصیتها برای همگان آسان باشد. در نهایت اینکه گفتارفیلم برگرفته از مستندهای منتخب بوده، و تلاش میشود تا از استفاده از گفتار اضافی یا تکمیلی اکیدن خودداری کنیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com