عدالت برای ایران به همراه چهل نهاد حقوق بشری دیگر، در نامه‌ای مشترک خواستار تمدید ماموریت اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.

در این نامه که برای اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده است، به تداوم موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران، از مجازات اعدام برای جرائم موادمخدر، توهین به پیامبر، روابط جنسی همجنسگرایانه و اعدام نوجوانان، تا نقض حقوق زنان به شکل‌های مختلف از جمله حجاب اجباری، ازدواج دختربچه‌ها، سیاست‌های افزایش جمعیت و… اشاره شده است. این نامه همچنین مرور کوتاهی بر نقض حقوق اقلیت‌های اتنیکی، اقلیت‌های مذهبی و مدافعان حقوق بشر دارد.

سازمان‌های امضا‌کننده نامه بر این باورند که در شش سال گذشته، فعالیت‌های گزارشگر ویژه نقش مهمی در آغاز اصلاحات قوانین مربوط به اعدام و همچنین آزاد شدن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر داشته است.

انتظار می‌رود رای‌گیری در مورد تمدید ماموریت گزارشگر ویژه در روزهای آتی انجام شود.

برای خواندن متن کامل نامه مشترک چهل‌و‌یک نهاد حقوق بشر، این‌جا را کلیک کنید.

کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com