روز چهارشنبه، هشتم مارس، جشن بزرگ روز زن در پاریس به همت انجمن فرهنگی امید و با حضور ایرانیان سرشناس فرانسه در پاریس برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند موسیقی و شعرخوانی، فیلم مستند «ایران درودی، نقاش لحظه‌های اثیری» ساخته بهمن مقصودلو با حضور این کارگردان سرشناس ایرانی پخش شد.

در ابتدای برنامه، شهروز مهاجر، پژوهشگر تاریخ هنر و مطالعات فرهنگی به سخنرانی پرداخت.

این پژوهشگر در سخنانی با موضوع «جنبش‌های آزادی خواهی زنان معاصر ایران» به نقش زنان معاصر ایرانی در روند مدرنیزاسیون ایران پرداخت.


سپس ایرج ادیب‌زاده، روزنامه‌نگار ساکن پاریس در سخنانی به معرفی فعالیت‌های بهمن مقصودلو، کارگردان سرشناس ساکن امریکا و همچنین ایران درودی، نقاش معاصر پرداخت.

علیرضا بارگاهی و نسترن مرادی نیز در بخش دیگری از برنامه به اجرای شعر و موسیقی پرداختند که با استقبال حضار روبرو شد.

پس از آن فیلم «ایران درودی، نقاش لحظه‌های اثیری» پخش شد و در پایان برنامه و پس از پخش فیلم نیز بهمن مقصودلو کارگردان فیلم به پرسش‌های تماشاگران پاسخ داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com