زید رعد‌الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعدام‌های گسترده و موارد دیگر نقض حقوق بشر در ایران را رقت‌انگیز خواند و ایران را جز ۴ کشوری خواند که مجموعاً ۹۰درصد اعدام‌های جهان را انجام می‌دهند. وی اکثر محکومیت‌های اعدام در ایران را مربوط به مواد‌مخدر دانست که طبق استاندارد بین‌المللی در ردیف «جرائم بسیار جدی» محسوب نمی‌شوند. وی اعلام کرد که حکومت ایران در دو ماه گذشته ۱۱۶نفر و در سال گذشته میلادی ۵۳۰ نفر را اعدام کرده است. او همچنین به دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد و نسبت به «محدودیت‌هایی که دولت بر آزادی دین و عقیده اعمال می‌کند و ازدواج در سنین پایین را مجاز می‌داند» ابراز تاسف کرد.

عدالت برای ایران در سال ۹۱ به همراه چهار سازمان حقوق بشری در نامه‌ای به مقام‌های مسئول در سازمان ملل و کشورهای کمک‌دهنده به ایران در مبارزه با مواد‌مخدر خواستار آن شدند که این کمک‌ها تا زمانی که جمهوری اسلامی اعدام‌های مرتبط با مواد‌مخدر را پایان ندهد، متوقف شود.
گزارش«بیست سال وعده‌های تحقق‌نیافته: زمان آن رسیده که کودکان را در اولویت قرار دهیم»را از این‌جا بخوانید.
گزارش«سازمان‌های حقوق بشری خواستار توقف کمک‌های بین‌المللی مبارزه با مواد‌مخدر به ایران شدند» را از این‌جا بخوانید.
گزارش«استقبال گروه‌های حقوق بشری از تصمیم دولت دانمارک در قطع کمک‌های مالی به برنامه مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی» را از این‌جا بخوانید.
گزارش«۱۰ نهاد حقوق بشری: اتحادیه اروپا مانع ۲۳۸ سال حبس‌ بهاییان گلستان شود» را از این‌جا بخوانید.

کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com