روز گذشته فرهنگیان سراسر کشور در اعتراض به تبعیض‌ها و عدم توجه مسئولان به حقوق‌شان در اقدامی هماهنگ دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار پاسخگویی مسئولان و رسیدگی به مطالباتشان شدند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان “جای معلم کلاس درس است نه زندان” خواستار آزادی بی‌قیدو‌شرط اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، معلمان دربند کرمانشاهی و رفع انفصال از خدمت رسول بداقی و بازگشت وی به مدرسه شدند.

همچنین فرهنگیان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان«سفره هفت‌سین‌ فرهنگیان: سرافکندگی، سرکوب، سیه‌روزی، سرخود‌ه‌، سرگردانی، ستم و سخرگی» به بی‌نان بودن سفره شب‌ عیدشان به دلیل بی‌مسئولیتی، عدم پاسخگویی و رفع مشکلاتشان از سوی مسئولان اعتراض کردند و خواهان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان بلافاصله بعد از پایان خدمت، برابری منزلت اجتماعی و رفاهی با سایر کارمندان، عدم حذف رتبه شغلی و …. شدند.
با وجود این‌که فرهنگیان در ماه‌های اخیر چندین‌بار برای خواسته‌های صنفی و حقوقی‌شان دست به تجمع اعتراضی زدند، هیچ‌یک از مسئولان و نهادهای مرتبط پاسخگوی مشکلات آن‌ها نبوده‌اند.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com