بسمه تعالی

همان گونه که در اطلاعیه اخیر در مورد تعلیق حکم بازداشت حجه الاسلام والمسلمین احمد منتظری یادآور شدیم، پس از آنکه حکم ٢١ سال زندان و سپس تبدیل آن به ۶ سال حبس قطعی و خلع لباس روحانیت به صورت تعلیقی نسبت به ایشان صادر و اعلام شد، این حکم مورد اعتراض اقشار مختلف مردم و فرهیختگان و بخصوص جمعی از علما و مراجع معظم تقلید قرار گرفت و قاعدتاً اعتراض آن بزرگواران به اطلاع مقامات مملکتی رسانده شده است.

احمد منتظری در کنار پدرش آیت الله حسینعلی منتظری

لازم به ذکر است برخلاف بیانیه دادسرای ویژه روحانیت، از جانب شخص حاج احمد آقا و یا منسوبین بیت آیت الله منتظری(ره) هیچ گونه مراجعه حضوری و یا مکتوب با هیچکس صورت نگرفته است و ادعاى مقام مسئول دادگاه ویژه کذب محض است.

در دادگاه تجدیدنظر نیز نسبت به تایید حکم قبلی با تغییر بندهایی از مستندات خود اقدام کردند و حکم صادره را به اجرا گذاشتند؛ که طبیعتاً اعتراض مجدد بزرگانی را که نسبت به حکم اولیه معترض بودند برانگیخت و نهایتاً حضرات دادسرای ویژه شبانه بعد از حدود ٣٠ ساعت تحت عنوان مرخصی ٨ روزه، نسبت به آزادی ایشان اقدام نمودند.

لازم به ذکر است همان گونه که قبلاً نیز عنوان گردید، اقدامات متعددی از جانب مراجع بزرگوار انجام گرفته بود و از جمله حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانى پس از نتیجه گرفتن از اعتراض به حکم مربوطه، حاج احمد آقا را به نزد خود فراخواندند و طبیعی است که توصیه هایی را داشته باشند.

در آن مطلب به قول آقایان بندی از تعهدنامه، مطلبی ذکر شده که هیچ گونه همخوانی با مبانی شرعی و قضایی ندارد! و آن اینکه ایشان را نسبت به اعمال دیگران هم مسئول قلمداد کرده اند در صورتی که همه بحث مطروحه در مورد فایل صوتی ملاقات آیت الله منتظری و اعتراض به اعدامهای سال ۶٧ بوده و ضمناً هر کس مسئول اعمال خود است و نسبت به اعمال دیگران فقط می تواند از باب امر به معروف و نهی از منکر توصیه هایی داشته باشد؛ و لذا این بند ارائه شده هیچگونه کاربرد شرعی و قانونی ندارد؛ و همچنین ذکر شده است که اقدامی علیه نظام صورت نخواهد گرفت که این نیز یک اصل مسلّم و حتمی است که نیازی به تذکر ندارد.

خانواده ای که بنا به اقرار دوست و دشمن از دهها سال قبل از پیروزی انقلاب، در برپایی این نظام زندانها و شکنجه های طاقت فرسایی را تحمل و فداکاریها و ایثارگریهای بسیار نموده اند، هیچگاه بر علیه انقلاب اقدامی نخواهند نمود و مسلماً هیچ یک از کارهایی هم که تا به حال انجام شده در این جهت نبوده و همگی در جهت زدودن پیرایه ها و اشکالات نظام بوده است، هرچند بعضی اعمال و کارها با عقیده و سلیقه بعض دیگر از مسئولین همخوانی نداشته است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

١۴ اسفند ١٣٩۵

بیت آیت الله العظمی منتظری(ره)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com