با وجود نگرانی‌های امنیتی که گریبان گیر فیسبوک بوده است، فعالیت کاربران و عضو‌های جدید آن بیشتر شده است تعداد کاربران فعال فیسبوک در ماه بیشتر از میلیارد کاربر است.

اما چه اطلاعاتی را در فیسبوک به اشتراک میگذاریم؟ سال تولد، سالگرد ازدواج، برنامه‌های تفریحی، زمان تولد کودکان، دعواهای خانوادگی، شادترین و دردناک‌ترین افکار و احساسات‌مان را در حساب فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم.

اما گاهی فراموش می‌کنیم که چه کسانی به تماشای اطالاعات ما نشسته‌اند.

کاربران زیادی از فیسبوک برای ارتباط گرفتن با سایرین استفاده می کنند، در این میان هستند کاربرانی که از این شبکه اجتماعی در جهت افکار مخرب بهره می‌برند. در این بین ما اطلاعاتی را آشکار می‌کنیم که کاربران خرابکار می‌توانند از آنها علیه ما استفاده کنند. آنها می‌توانند هویت ما را جعل کنند، زمان خالی بودن خانه را تشخیص دهند، جواب سوال‌های امنیتی ما را پیدا کنند و غیره.

هر چه بدون دانش کافی از امنیت دیجیتال در استفاده از تکنولوژی‌های جدید پیشرو شویم، به همان میزان خودمان را بیشتر در معرض هک کردن قرار داده‌ایم. به طوریکه در برخی موارد، بدست آوردن رمزعبور ایمیل یا حساب کاریری فیسبوک برخی کاربران کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست.

ادامه مطلب…lk

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com