شهاب دهقانی متولد سال ۱۳۵۱ در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۱ در شهر تهران به همراه همسرش شمیس مهاجر، در اقدام گسترده نیروهای امنیتی علیه بهاییان در شهر تهران بازداشت شد.

در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۲، شهاب دهقانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه‌ محاکمه شد که به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد و در روز شنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۳ پس از دریافت احضاریه جهت سپری کردن محکومیت ۴ ساله، خود را به زندان اوین معرفی کرد که چند روز بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

شهاب دهقانی برای اولین بار در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ از زندان مرخصی ۳ روزه گرفت که با توجه به عدم تمدید مرخصی در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کرد.

این شهروند بهایی هم اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر، مشغول گذراندن حبس چهار ساله خود است، لازم به یادآوری است که همسر آقای دهقانی، شمیس مهاجر نیز با اتهامات مشابه به یک سال حبس محکوم شده بود.

تهیه شده توسط پگاه علیزاده تهرانی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com