نخستین «کنفرانس اروپایی لزبین*» تاسیس شد

ایده «کنفرانس اروپایی لزبین*» در کنفرانس ایلگا اروپا در قبرس در اکتبر ۲۰۱۶ ارائه شد.

#EuroLesbianCon

ایده «کنفرانس اروپایی لزبین*» در کنفرانس ایلگا اروپا در قبرس در اکتبر ۲۰۱۶ توسط گروهی از نمایندگان متعهد به حقوق زنان و لزبین‌ها* با هدف «اقدام برعلیه نامرئی بودن و ناپیدا بودن لزبین‌ها* در گفتمان رسانه‌ای و سیاست اجتماعی» بوجود آمد.
بر این اساس، انجمن کنفرانس اروپایی لزبین* در روز پنج‌شنبه دوم فوریه در وین اتریش تاسیس شد. نخستین اجلاس این کنفرانس نیز در تاریخ ۶ الی ۸ اکتبر ۲۰۱۷ در همین شهر برگزار خواهد شد.
اهداف این انجمن عبارت‌اند از مقابله با واقعیت‌های نابرابر زندگی، نابرابری‌های اقتصادی، اختصاص جنسیت* و هویت، و تبعیض بر علیه لزبین‌ها*.

«من امیدوارم که کنفرانس از طریق به اشتراک‌گذاری تجربه لزبین بودن از منظر فمنیسم به ایجاد تغییرات اجتماعی در اروپا کمک کند.» -سیلویا کاسالینو

بنیان‌گذاران کنفرانس اروپایی لزبین* (EL*C) اعلام داشتند: «این نوع کنفرانس باید خیلی زودتر از این ایجاد می‌شد. لزبین‌ها*ی فرانسه، مولداوی، صربستان، روسیه، سوئیس و سایر کشورهای اروپایی همگی با تبعیض‌های مشابهی روبرو هستند. ما انتظار داریم تعداد شرکت‌کننده‌ها در کنفرانس به چند صد نفر از سرتاسر اروپا و سایر مناطق جهان برسد.»

هسته اصلی «کنفرانس اروپایی لزبین*» از لزبین‌های سرتاسر اروپا تشکیل شده است که برای منحصر بفرد ساختن این کنفرانس بی وقفه در تلاش هستند.

 

آناستازیا دانیلووا (Anastasia Danilova) از بنیانگذاران این کنفرانس از مولدوای می‌گوید: «من یکی از معدود لزبین‌های آشکار در کشورم هستم، انجمن ای‌ال*سی برای من در وهله اول یک فضای امن است، که نه تنها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش بلکه برای نشان دادن همبستگی و داشتن حس تعلق و اتحاد مهم است.»

اورورا بابا (Aurora Baba) از آلبانی ادامه داد: «با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته تا اینجای کار برای تحقق پدیداری برای لزبین‌ها*، هنوز هم یک برچسب بی‌آبرویی فرهنگی وجود دارد که باید شکسته شود. انجمن ای‌ال*سی، لزبین‌ها*ی بی‌شماری را نمایندگی خواهد کرد که نمی‌توانند آشکارسازی کنند اما می‌خواهند این دیوارها را از میان ببرند.»

بیلژانا جینووا (Biljana Ginova) از مقدونیه در ادامه صحبت‌های همکارش اضافه کرد: «ای‌ال*‌سی سکویی است که نمایندگی سیاسی صدای لزبین‌ها* ‌در اروپا و در تمام جوامع را از طریق ایجاد فضایی امن برای بازپخش واقعیت‌های لزبین* بودن، درک وضعیت‌های وجودی متفاوت لزبین‌ها*، مقابله با موانع و حمایت از یکدیگر، به عهده می‌گیرد. هدف، ارتباط گرفتن، تعلق داشتن و فراتر از همه اینها، قدرتمند ساختن است.»

در پایان سیلویا کاسالینو (Silvia Casalino) از فرانسه افزود: «من امیدوارم که کنفرانس از طریق به اشتراک‌گذاری تجربه لزبین بودن از منظر فمنیسم به ایجاد تغییرات اجتماعی در اروپا کمک کند.»

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت کنفرانس اروپایی لزبین* بروید.

 

وبسایت شش‌رنگ:
http://6rang.org

صفحه فیسبوک شش‌رنگ:
https://www.facebook.com/6rang.Iran

کانال شش‌رنگ در تلگرام:
https://t.me/Iran6Rang

فضای اختصاصی شش‌رنگ در تریبون زمانه:
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com