سریلانکا اقدام هایی را لغو کرد که تبعیض بر پایه گرایشجنسی را حذف می نمود زیرا از این می ترسید که همجنسگرایی را ترویج دهد.

وزرای دولت هفته گذشته در جلسه کابینه ماده ای را در طرح پیشنهادی اقدام حقوقبشر ملی رد نمودند که تبعیض بر پایه گرایش جنسی را حذف می نمود.

راجیتا سناراتنه وزیر بهداشت و سخنگوی دولت گفت :”ماده ای در اشاره به گرایش جنسی افراد وجود داشت و ما آشکارا گفتیم که این ماده قابل پذیرش نیست. دولت مخالف و علیه همجنسگرایی است، اما کسی را برای اقدام به همجنسگرایی تحت پیگرد قرار نخواهیم داد.”

سناراتنه همچنین گفت که روحانی بودایی محافظه کار این کشور این ماده را پیشنهاد نمود و هر تغییری نسبت به قانون می توانست مشکل اجتماعی ایجاد کند.

بنا بر گزارش ها، وزرای کشور به این ماده پیشنهادی اعتراض کردند و می گویند که این ماده “یک تلاش مخفیانه برای به رسمیت شناختن همجنسگرایی بود.”

بند ٣۶۵ قانون مجازات ١٨٨٣ سریلانکا بیان می کند “هر کسی که بطور داوطلبانه مقاربت نفسانی علیه نظم طبیعت با هر مرد، زن یا حیوانی دارد، باید با زندان مجازات شود.”

این قانون “رابطه جنسی همجنس بین مردان” را ممنوع می کند و فرد می تواند با ١٠ سال زندان و جریمه ای برای شکستن این قانون روبرو شود.

کمپینی که توسط فعالان حقوقهمجنسگرایان در سال ١٩٩۵ برای جرم زدایی از همجنسگرایی برگزار شد، منجر به اصلاح این قانون شد که همچنین شامل زنان می باشد.

فعالان استدلال کردند که این قانون واضح نیست که چه شرایطی شامل رابطهجنسی همجنس بین مردان است و این قانون بویژه برای هدف گرفتن افرادی استفاده می شود که جذب همجنس می شود.

در حالی که بازداشت های بسیار کمی بر پایه این قانون و حتی محکومیت های کمتری وجود دارد، فعالان می گویند که این قانون منجر به رشوه، باج خواهی، اخاذی، خشونت یا عمل جنسی اجباری می شود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 ‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/srilankadecriminalisehomosexuality/gs.cxsThyM

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com