شرق: روز یکشنبه مراسم رونمایی از کتاب «زندگی و زمانه» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. بخش‌هایی از سخنان هاشمی‌رفسنجانی در این مراسم همان روز منتشر شده بود اما روز گذشته خبرگزاری «نسیم‌آنلاین» بخش‌هایی از سخنان او را که در این مراسم گفته بود و پیش از این به هر دلیلی منتشر نشده بود روی خروجی خود قرار داد.
به گزارش این رسانه اصولگرا، هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در دوره احمدی‌نژاد انقلاب داشت منحرف می‌شد، گفت: «من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگی که انقلاب کردند، سال ۹۲ هم پیروز شدند و اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم». رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفته است: «در دوره احمدی‌نژاد به‌ویژه پس از سال ٨٨ انقلاب داشت منحرف می‌شد و به سمت اختناق می‌رفت، من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگی که انقلاب کردند سال ٩٢ هم پیروز شدند. در سال ٩۴ هم بزرگان را نگذاشتند که وارد میدان شوند و چند چهره رده سوم و چهارم توانستند ژنرال‌های رقیب را کنار بزنند. اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم زیرا مردم تصمیماتشان را خودشان می‌گیرند و در این نزدیکی پایان عمر که راه انقلاب را مسدود کرده بودند آن را باز کردم».


در این مراسم علی جنتی، وزیر ارشاد، محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهوری، رضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری و برخی دیگر از شخصیت‌ها نیز حضور داشتند. هاشمی‌رفسنجانی اولین سیاست‌مدار در نظام جمهوری اسلامی است که خاطرات خود را از سال ١٣۶٠ نوشته و منتشر کرده است. روز یکشنبه او در همین مراسم با تأکید بر این نکته که همه اتفاقات را می‌نویسم و به‌تدریج منتشر می‌شود، گفت: «فقط مسائل مربوط به اسرار نظام و آبروی افراد یا منتشر نمی‌شود یا با هماهنگی خودشان منتشر می‌کنیم».
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی متولد سوم شهریور ١٣١٣ در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان است. او یکی از ۹ فرزند میرزاعلی هاشمی‌بهرمانی و ماه‌بی‌بی صفریان است. هاشمی از ابتدای شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی در همین راستا فعال بود و پس از انقلاب به سمت‌های مهمی مانند ریاست مجلس، ریاست‌جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید. ردصلاحیت هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢ به علت شرایط سنی بحث‌های فراوانی را به وجود آورد، تا جایی که علی مطهری روز  یکم خرداد سال ٩٢ در گفت‌وگو با «مهر» در این خصوص گفته بود: «بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند». به گفته نزدیکان اکبر هاشمی‌رفسنجانی، او از نظر جسمی در شرایط بسیار مناسبی به‌سر می‌برد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com