صبح امروز آرش صادقی در اثر خونریزی معده، تنگی نفس و افت فشار خون به بهداری زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی محبوس در زندان اوین که روز گذشته جهت درمان به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، ناگهان با یورش ماموران سپاه پاسداران به بیمارستان دوباره به زندان اوین منتقل شد؛ این درحالی است که پزشک متخصص درخواست کرده بود تا این زندانی تحت درمان قرار گیرد و شرایط جسمی وی را بحرانی توصیف کرده بود.

وی حوالی صبح در اثر تنگی نفس و افت شدید فشار خون (۶ بر روی ۷) به بهداری زندان اوین منتقل و با دستگاه اکسیژن مورد رسیدگی قرار گرفت.

دادستانی تهران پیش‌تر قول مساعد داده بود تا آرش صادقی پس از اتمام اعتصاب غذا مورد رسیدگی پزشکی قرار گیرد.

همچنین داستانی با ادامه مرخصی گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی مخالفت کرده است.

آرش صادقی با توجه به ازکارافتادن بیش از ٧٠ درصد کلیه‌ها، چسبندگی روده، آریتمی قلب، عفونت ریه و به‌طورکلی خارج شدن عملکرد بدن از روند طبیعی، در وضعیت وخیمی قرار دارد و می‌بایست برای مدتی طولانی در خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد.

این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com