فیفا جریمه های بزرگتری برای اتحادیه فوتبال انگلستان برای پوشیدن گل سینه خشخاش صادر کرده است که بیشتر از جریمه کشورهایی است که طرفداران شان توهین ها و فحش های همجنسگراستیز شعار می دهند.

بدنه حاکم جهان فوتبال جریمه هایی برای بازیکنانی صادر کرده است که بر بازوبندشان نماد گل خشخاش می گذارند، و نیز ادای احترام روز جشن پایان جنگ جهانی اول که در رقابت ها برگزار می شود.

انگلستان ۴۵ هزار فرانک سوییس (٣۵٣١١ یورو)، اسکاتلند و ولز ٢٠ هزار فرانک سوییس (١۵۶٩۴ یورو) و ایرلندشمالی ١۵ هزار فرانک سوییس (١١٧٧٠ یورو) جریمه شده اند.

جریمه های استفاده از نماد گل خشخاش خیلی بیشتر از جریمه های فیفا برای لیست دراز کشورهایی است که طرفداران شان در رقابت ها در شعارهای همجنسگراستیز شرکت می کنند.

لهستان، آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، پاناما، مکزیک و ونزوئلا همگی برای “رویدادهای گوناگون که شامل رفتارهای بدون نزاکت توسط طرفداران از جمله شعارهای همجنسگراستیز” در بعضی از موارد است، مجرم شناخته شدند.

جریمه های این کشورها بین ٢٠ هزار و ٣۵ هزار فرانک سوییس بود که بسیار کمتر از آنچه است که برای انگلستان و انجمن های بریتانیا صادر شد.

مکزیک از کشورهای جریمه شده از پیش ادعا نمود که شعارهای همجنسگراستیز تبعیض آمیز نیستند و نباید در کل جریمه شوند.

طرفداران این کشور بارها توهین “پوتو” ضد همجنسگرا سر می دهند، که کلمه ای تحقیرکننده برای فاحشه گری مردانه یا مرد همجنسگراست.

در بیانیه ای از فیفا درباره جریمه های انگلستان آمده است :”انگلستان ۴۵ هزار فرانک سوییس برای چندین رویداد در چارچوب رقابت انگلستان و اسکاتلند جریمه شده است، از جمله انجمن های میزبان، تیم انگلستان و تماشاگران که یک نماد سیاسی و چندین مورد سورفتار تماشاگر را نمایش داده اند.

اسکاتلند ٢٠ هزار فرانک سوییس برای نشان دادن نمادهای سیاسی مشابه و موارد سورفتاری انجام شده توسط گروه های تماشاگرش جریمه شده است.

ولز ٢٠ هزار فرانک سوییس و ایرلند شمالی ١۵ هزار فرانک سوییس در رابطه با چندین حادثه، از جمله نشان دادن نمادهای سیاسی در رقابت های ولز و صربستان، ایرلند شمالی و آذربایجان جریمه شده است.”

بر طبق اتحادیه فوتبال ولز، فیفا اقدام های انضباطی را تعیین نمود که نگاه به طرفداران در جایگاه ها دارد که نماد گل خشخاش استفاده می کنند و حضور نیروهای مسلح که خوشه های گل خشخاش در خروجی تونل ها دارند.”

“یورک شایر پست” اشاره کرد که این جریمه ها از جریمه های دشنام و بدزبانی و شعارهای ضد همجنسگرا سنگین تر بودند. برگزاری یک دقیقه سکوت، گذاشتن تاج گل و نشان گل خشخاش در ١١ نوامبر توسط طرفداران پیش از اینکه ایرلند شمالی بازی با آذربایجان را ۴-٠ پیروز شود منجر به مجازات اتحادیه فوتبال ایرلند شد.

سازمان گلاد از پیش فیفا را برای اقدام نکردن علیه شعارهای همجنسگراستیز در آخرین جامجهانی مورد انتقاد قرار داده است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 ‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

 

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/12/19/fifa-gives-bigger-fine-for-wearing-poppies-than-for-homophobic-chants/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com