capture سامانتا پاور، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد روز دوشنبه بحث مهیجی برای حقوق دگرباشان  ایراد نمود، و با توجه به کشتار کلاب شبانه  پالس علیه اقدامی رای داد که کار نظارت

سازمان ملل بر  تبعیض ضد دگرباشان را متوقف می کند.

واشنگتن بلید گزارش می دهد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اختلاف اندکی این اقدام که هدف آن به تعلیق در آوردن کارشناس مستقل  گرایش جنسی و  هویت جنسیتی بود را رد نمود، که در این رای گیری ۴٨ کشور رای مخالف، ٧٧ کشور رای موافق و ١۶ کشور رای ممتنع دادند.

چندین کشور آفریقایی به دنبال به تعویق در آوردن جایگاه کارشناس مستقل، در انتظار بررسی مبنای قانونی برای ایجاد آن هستند.  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد این جایگاه را تابستان گذشته تاسیس نمود و  ویتیت مونتابهورن، یک پروفسور حقوق بین الملل در دانشگاه چولالونگ کورن در  بانکوک برای این جایگاه انتخاب شد.

پاور در اعلام رای خود در مخالفت با حذف این جایگاه گفت :”طرفداران این اصلاحیه در یادداشت توضیحی شان استدلال می کنند که دلایلشان برای اینکه به دنبال تاخیر بودند این بود که توافق بین المللی در تعریف مفهوم  گرایش جنسی و  هویت جنسیتی وجود ندارد. این استدلال آشکارا نادرست است.”

“مساله  خشونت یا  تبعیض بر پایه گرایش جنسی و هویت جنسیتی به خوبی تثبیت و درک شده است.”

پاور ادامه داد : “در واقع، این اصلاحیه رابطه ای با پرسش ها درباره تعریف گرایش جنسی و هویت جنسیتی ندارد.”

“در عوض، این اصلاحیه دارای یک اختلاف واقعی ریشه دار بر سر این مساله دارد که آیا افراد از یک گرایش جنسی و هویت جنسیتی یکسان، در واقع، حق حقوق یکسان دارند. و این اصلاحیه توسط گروهی از دولت های عضو سازمان ملل متحد هدایت شد که باور دارند، رفتار متفاوت با افراد به دلیل کسی که هستند و کسی که عاشق او می باشند، قابل پذیرش است.”

او گفت :”مبارزه برای  حقوق دگرباشان مساله ای برای شمال نیست که ارزش هایش را به جنوب تحمیل کند. این مساله احترام به بزرگی و حقوق بشر تمامی افراد در هر جایی است.”

او اشاره نمود :”ایالات متحده راهی زیادی در پیش دارد تا حقوق همه را تضمین کند. زیرا مردم در ایالات متحده هنوز می توانند به دلیل گرایش جنسی شان از کار اخراج شوند و تخمین زده شده است که از هر ١٠ نفر  دگرجنس گونه، ۴ نفر دست به خودکشی می زنند که حدودا ٣٠ برابر میانگین ملی است.”

او به کشتار پالس در ١٢ ژوئن اشاره نمود که ۴٩ نفر کشته شدند و تنها به دلیل اینکه  دگرباش بودند مورد هدف قرار گرفتند.”

او در بین قربانیان کریستوفر لینونن را نام برد که تنها دانش آموز آشکارا  همجنسگرا در دبیرستانش بود و طعنه ها، آزار و اذیت ها و حتی تهدیدهایی را تحمل کرد که به این دلیل بود که به دیگران گفت که چه کسی بود و نخستین اتحاد همجنسگرا دگرجنسگرا در مدرسه اش را تاسیس نمود.”

او افزود :”به من بگویید، چرا هر دولت عضوی در مسیر تلاش برای جلوگیری از  خشونت مانند این حمله در کلاب شبانه  اورلاندو خواهد ایستاد؟”

سخنرانی پاور یکی از نمونه های حمایت دولت  اوباما از حقوق دگرباشان بصورت داخلی و جهانی است. ایالات متحده با رییس جمهور جدید، سفیر جدیدی در سازمان ملل خواهد داشت.  دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب نیکی هالی، فرماندار  کارولینای جنوبی را برای این جایگاه نامزد نمود. هالی که یک جمهوری خواه است، فردی محافظه کار می باشد، اما برای اساسا ضد دگرباش بودن شناخته شده نیست. خانم هالی تاحدی با اکراه  برابری ازدواج را پذیرفت (پس از اینکه از ممنوعیت ایالتش برای  ازدواج همجنس دفاع نمود) و گفت نیازی برای این نبود که یک قانونگذار کارولینای جنوبی قانونی مطرح کند که محدود کند افراد دگرجنس گونه از کدام دستشویی عمومی می توانند استفاده کنند. او به عنوان متحد قوی نیز شناخته نشده است، هر چند احتمال نمی رود که او یک مدافع حقوق دگرباشان در سطح پاور باشد.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.advocate.com/world/2016/12/20/un-rep-passionately-defends-need-lgbt-rights-monitor

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com