capture

دگرباش و مسلمان

در پی انتخابات ریاست جمهوری  ایالات متحده با افزایش ناگهانی جنایت های بر اساس تنفر که علیه مسلمانان و افراد دگرباش بطور یکسان روی داد، هم به  اسلام ستیزی و هم  همجنسگراستیزی دامن زده شد.

در زمان هایی از این قبیل، رهبرانی که در تقاطع سقوط می کنند، برای مبارزه با  تعصب و جهل ضروری هستند. از بازیگران تا امامان و فعالان تا اندیشمندان، در این مقاله مشهورترین افراد برجسته دگرباش هستند که در جستجوی مدارا و  آزادی برای فردی هستند که عاشقش می باشند و کسی که پرستش می کنند.

داییه عبدااله

نخستین امام  همجنسگرا در  آمریکا، این رهبر واشنگتن دی سی به الجزیره گفت که بعضی از رهبران مسلمان با او دیدار نمی کنند و اینکه یکی از نخستین اقدام های او به عنوان امام این بود که مراسمی برای یک مسلمان همجنسگرا فراهم نمود که از عوارض ایدز فوت کرده بود. او بیش از یک دهه پیش به بنا نهادن گروه الفتیح کمک کرده بود که گروهی است که مشتاق گفتگو هایی بین اندیشمندان اسلامی همجنسگرا و  دگرجنسگرا است، و همچنین نقش بزرگی در “بنیاد مکه” دارد.

عمر شریف

عمر شریف کوچک بازیگری است که هنوز به عنوان یکی از چهره های بالا رتبه مسلمانان دگرباش در جهان است. این بازیگر ٣٣ ساله مصری تبار، پسر بزرگ و همنام ستاره فیلم  لورنس عربستان قرار است که در فیلم “احیای آینده یارو دانته” بازی کند. او اخیرا با سایت ادوکیت درباره اهمیت حضور  دگرباشان در رسانه ها گفتگو نمود. او همچنین درباره نیمه یهودی بودن صحبت کرد و پرسید :”آیا از من در مصر جدید استقبال می شود؟”

فیسال الام

فردی پاکستانی-آمریکایی که بنیاد الفتیح را تاسیس نمود، فسیل الام مسلمان دگرباش یکی از نخستین بهشت های اینترنتی را برای اعضای فتیح ایجاد نمود که با  میل جنسی شان مبارزه می کنند. کار او از طرف “انجمن برابری” و “سایت ادوکیت” مورد ستایش قرار گرفت.

عروج ارشاد

یک زن مهاجر پاکستانی که در فرهنگ نابردبار تحت رژیم ژنرال ضیاالحق بزرگ شد. جایی که او شاهد ظلم و ستم زنان بود. او پس از اینکه با والدینش به آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان دگرباش  آشکارسازی نمود، به سازمان جوانان مسلمانان دگرباش وارد شد و به عنوان مدافعی برای رویکردهای واقع بینانه برای  بهداشت جنسی نوجوانان فعالیت می کند.

لودویک محمد زاهد

در الجزیره زاده شد و نخستین مرکز فراگیر اسلامی در  اروپا را تاسیس کرد و یک  مسجد دگرباش دوست در پاریس باز نمود که مستند آن توسط بی بی سی پخش شد. او همچنین نخستین مرد فرانسوی بود که با قیام الدین زاهد یک مسلمان آفریقایی وارد  پیوند مدنی شد، ولی از هم جدا شدند. این رهبر مذهبی همچنین کتابی درباره  ازدواج مسلمان دگرباش نوشت.

الفاروق خاکی

او یک سیاستمدار کانادایی است که فعالیتش را هنگامی آغاز نمود که گروه سلام، یک گروه حامی مسلمانان همجنسگرا را در سال ١٩٩١ تاسیس کرد. همچنین او موسس مشترک کنگره کاناداییان مسلمان است و او در سال ٢٠٠٨ در انتخابات مجلس عوام شرکت نمود اما موفق نشد. او با توری جکسون، شریک قدیمیش در سال ٢٠١۴ ازدواج نمود.

نور ورسامه

نخستین تمام آشکارا همجنسگرا در استرالیاست. نور ورسامه در  سومالی بزرگ شد و پیش از  آشکارسازی رهبر دینی شد. او در کارش با تفکر افراطی مبارزه نمود، با توجه به اینکه او از کشوری آمد که در آن  همجنسگرایی خلاف قانون بود.

مانیا اکبری

خانم  مانیا اکبری فیلمساز ایرانی که مجبور شد از برای اکران فیلمش از  ایران فرار کند. تبعید او از میهنش در واقع در فیلم “از تهران تا لندن” به تصویر کشیده شد. آخرین فیلم او به نام “زندگی شاید باشد” مسایل فرهنگی و سیاست های جنسیتی را مورد پیگرد قرار داد و از طریق مکاتبه ای با مارک کازینز، فیلمساز همکار او انجام گرفت.

پرویز شرما

پرویز شرما فیلمساز همجنسگرا یکی از منتقدترین اعضای این جامعه راجع به  همجنسگراستیزی در جهان مسلمان است. پس از کشتار  پالس که امسال روی داد، او در مقاله ای برای روزنامه “دیلی بست” نوشت و اظهار داشت که اسلام “دینی برای صلح” نبود. او فیلم های مستندی ساخت، از جمله “جهادی برای عشق” درباره زندگی مسلمانان دگرباش، و “گناهکاری در مکه” که درباره وفق دادن دینش و میل جنسی اش می باشد.

سمرا حبیب

یک عکاس مسلمان همجنسگرا در  تورنتو که پروژه مسلمان دگرباش را در  تومبلر ایجاد نمود تا داستان ها و مبارزه های افراد دگرباش در دین از سراسر جهان را بصورت مستند درآورد. پروژه عکاسی “تنها من و خدا” تقریبا بلاگش را دربر گرفته است.  سمرا حبیب برای کارش از نظر بین المللی مورد تحسین قرار گرفت.

احمد عبداله

یک تازه کیش مسلمان که در سال ٢٠١١ به دین  اسلام پیوست و در  یوتیوب و  فیسبوک در مورد افزایش آگاهی مسلمانان دگرباش فعال بوده است. او می گوید :”تغییر آهسته است اما می تواند در صلحی مناسب رخ دهد”. “می دانم شما بیمار نیستید و شما منحرف نیستید. شما انسان هستید و خدا احساس کرد نیاز است تا انسانی سزاوار عشق خلق کند.”

امان عبدالهادی

او یک سازمان دهنده شغلی و دانشجوی دکترا در دانشگاه  نیویورک است. او به عنوان یک مسلمان دگرباش برای خلق فضاهایی کار کرده است که در آن اعضای مسلمان دین بتوانند هویت شان را بیان کنند. کار او در مجموعه ای در  اسوشیتد پرس نشان داده شد.

بلال قرشی

سردبیر سابق و سازنده “همه چیز در نظر گرفته شد”، مدت کوتاهی پس از تیراندازی پالس، درباره آشتی دینش با میل جنسی اش در مقاله ای در  نیویورک تایمز نوشت. او درباره فرهنگ نوشت و پادکست هایی ایجاد نمود.

تینان پاور

این مرد  دگرجنس گونه یک رهبر دینی مسلمان، نویسنده و سردبیر است. او در کمیته رهبری “اتحاد مسلمان برای  میل جنسی و  تنوع جنسیتی” خدمت نمود، گروهی که او در آن هماهنگ کننده مشترک از سال ٢٠١٢ تا ٢٠١۴ بود. او همچنین نقش های مختلفی با پروژه “خلوتگاه مسلمانان دگرباش” بازی نمود.

او در کتاب ها و مجله هایی، از جمله  واشنگتن پست نوشت و سردبیر کتاب صداهای مسلمان در یکتاپرستی جهانی است.

رامی التربی

بازی رامی التربی، بازیگر آشکارا همجنسگرا به عنوان یک مسلمان همجنسگرا در سال ٢٠٠۵ در لوس آنجلس منجر به مشاجره شد. این مسلمان دگرباش هنوز در صحنه تاتر فعال است و از نظر سیاسی فردی برجسته است.

رد سامر

بانوی شاعر، فیلم ساز و فعالی که مستند النیسا را ساخت : “زنان مسلمان سیاه پوست در آمریکا” و در سال ٢٠١٣ در سایت ادوکیت در این باره گفتگو نمود که چگونه این تجربه به او کمک نمود تا میل جنسی اش و دینش را درک کند.

عمر سروار

فعال مسلمان همجنسگرایی که برای نشریات بزرگی مانند “هافینگتون پست کویر وویس” و “پاتئوس” نوشته است و پس از کشتار پالس در سایت ادوکیت درباره نیاز جامعه مسلمانان آمریکا به توقف میسر کردن همجنسگراستیزی افراطی نوشت.

میرنا حیدر

او سخنگوی  “اتحاد مسلمان برای میل جنسی و تنوع جنسیتی” است. این پناهجوی دگرباش از  لبنان نوامبر امسال در کنفرانس ملی رویارویی نژادی صحبت نمود.

آماندا پرسمن

این شاعر درباره میراثش به عنوان مهاجری از  اندونزی و همچنین قطعه های ادبی درباره کاوش هویت دگرباش خود نوشته و اجرا کرده است. او در گرینزبرو  کارولینای شمالی زندگی می کند.

جان بادالو

او به عنوان موسس “کیو ام یونیتی” و فستیوال فیلم دگرباشان یکی از بزرگترین مراکز توجه در فرهنگ دگرباشان در اندونزی با کل جهان مسلمانان را برگزار می کند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://buff.ly/2hcjvXJ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com