capture

ایالت استرالیای جنوبی در صدد است که بطور قانونی ازدواج های خارج از کشور را به رسمیت بشناسد. این تصمیم پس از این گرفته شد که مردی بریتانیایی در ماه عسل خود در این ایالت فوت کرد.

همچنین ثبت نام جدیدی معرفی شد که زوج های همجنس را در این ایالت به رسمیت می شناسد، همراه با لایحه هایی که به زوج های همجنس حقی اعطا می کند که کودکی را اتخاذ کنند و دسترسی به مادر جایگزین در شورای قانونگذاری استرالیای جنوبی تصویب شد.

بدین معناست که افراد در این ثبت نام می توانند از بیشتر حقوق فراهم شده برای زوج های جنس مخالف برخوردار شوند، از جمله به رسمیت شناختن نزدیک ترین کسی که نسبت خونی با فرد دارد.

این تغییر در قانون پس از مرگ غم انگیز “دیوید بلومر ریزی” ایجاد شد که در این ایالت در حال گذراندن ماه عسلش بود.

زمانی که او بصورت غم انگیز فوت نمود، شوهرش مارکو متوجه شد که در گواهی فوت نوشته شده بود که “هرگز ازدواج نکرده”، باوجود اینکه او تازه در  بریتانیا ازدواج کرده است.

این خبر سبب خشم در جهان شد، منجر شد که قوه قانونگذاری ایالت تغییری در قانون را معرفی کند که از روی دادن دوباره این اتفاق جلوگیری کند.

در پی این تغییر در قانون او انتظار داشت که گواهی فوت جدیدی صادر شود، در حال حاضر فوت او به عنوان متاهل ثبت شد.

آقای بلومر ریزی به خبر بازفید گفت :”من ایمیلی امروز ٣ صبح دریافت کردم که به من گفت این قانون تصویب شده بود و اجرا خواهد شد. من نمی توانم این قانون را برای خودم و ما باور کنم. این مساله به شادی که من می توانم باشم، نزدیک بود – اکنون شادترین لحظه من در ١١ ماه گذشته است.”

این یک پیشرفت بزرگ برای این ایالت است که از پیش حقوق بسیاری از شهروندان  دگرباش را رد کرده بود، حقوقی که در دیگر بخش های  استرالیا برخوردار بودند.

“تامی فرانکس” سیاستمدار استرالیایی گفت که این مذاکره آسان نبود اما مجلس به شدت از  برابری حمایت نمود.

خانم فرانکس گفت :”این عالی است که ببینیم ۴ لایحه درباره برابری برای  دگرباشان استرالیای جنوبی از طریق  مجلس سنا تصویب شد. ما اکنون می دانیم که این لایحه ها تبدیل به قانون خواهد شد.”

او درخواست داد که قوانین به اصطلاح وحشت آور همجنسگرا به دلیل اینکه اهانت آور هستند، حذف و دوباره تعیین شوند.

خانم فرانکس گفت : ” کوینزلند اعلام کرده است که دارد از دست این قوانین خلاص می شود، هر ایالت و قلمرو دیگری از دست آنها خلاص شده است، استرالیای جنوبی نیاز دارد که دست به عمل بزند و از دست قوانین وحشت همجنسگرا خلاص شود.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

b‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/12/07/south-australia-just-changed-the-law-to-recognise-the-marriage-of-a-man-who-died-on-his-honeymoon/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com