capture

به افتخار روز بین المللی  حقوق بشر، ما نگاهی به گذشته و به کشورهایی می اندازیم که برای بدرفتاری یا در خطر انداختن شهروندان  دگرباش خود سر تیتر روزنامه ها شده اند :

١٠ دسامبر روز بین المللی حقوق بشر است.  سازمان ملل متحد این روز را هم به عنوان جشن  حقوق مدنی ذاتی هر انسانی، بدون اهمیتی برای ملیت آنها، و هم به عنوان یادآوری آنچه ما بیشتر می توانیم انجام دهیم تا  برابری را در سراسر جهان گسترش دهیم به رسمیت شناخته است.

بدین منظور، ما لیست کشورهایی خارج از  ایالات متحده را بیرون کشیدیم که امسال به دلیل رد و انکار حقوق مدنی دگرباشان سر تیتر خبرها شده اند.

 ۱-روسیه

جدا از گفته تقلب در انتخابات ایالات متحده از طریق حمله های سایبری،  کرملین امسال مسیر سختی را در مورد حمایت از حقوق دگرباشان حفظ کرده است. این کشور تحت ریاست جمهوری  ولادیمیر پوتین به تحمیل به زور قانون سال ٢٠١٣ علیه تبلیغ  همجنسگرایی ادامه داد که بطور گسترده به متوقف کردن متحدین  دگرباش دوست یا دور کردن سرگرمی یا فرآورده های مرتبط با جامعه دگرباشان تفسیر شده است.

بهار امشال این کشور کلوین کلین را متهم نمود که این قانون را نقض کرده است، و این مساله زمانی رخ داد که این برند مد یک تبلیغ تلویزیونی را روی آنتن برد که زوج های همجنس و  جنسیت سیال را به تصویر می کشد.

٢. اوگاندا

این کشور آفریقایی که با دقت از تصویب لایحه “کشتن همجنسگرایان” اجتناب نمود، هنوز حقوق بشر اساسی شهروندان دگرباش خود را نادیده می گیرد. این پاییز جشن های غرور در این کشور مورد هجوم قرار گرفت و به سازمان دهندگان توسط پلیس گفته شد که جشن ها را متوقف کنند یا در خطر دستگیری ها و  خشونت بیشتر هستند.

٣. تانزانیا

بر طبق گزارش ها، تانزانیا بطور کلی مساله حقوق دگرباشان را تا اخیرا نادیده گرفته است. وزرای دولت طرح هایی را اعلام کرده اند که به موسسه های خیریه طرفدار-دگرباش پایان دهد و استفاده شخصی از روان کننده ها را ممنوع می کند. حتی جدی تر از این، این کشور می خواهد که برنامه های گسترش اچ آی وی/ایدز که به افراد دگرباش کمک می کند را جمع آوری کند.

۴. بنگلادش

این تابستان، ” خولهاز منان”، سردبیر تنها نشریه دگرباش بنگلادش توسط یک اوباش از خانه اش بیرون کشیده شد و تا مرگ ضربه خورد.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده خواستار اقدام فوری شد و یک مظنون در ارتباط با سازمان های تروریستی دستگیر شد.

۵. اندونزی

امسال پنجمین کشور پرجمعیت جهان مشغول سرکوب مستمر شهروندان دگرباش بوده است.

این کشور، که تا حد زیادی تحت تاثیر محافظه کاران مذهبی اسلامی قرار دارد، دسترسی بیش از ٨٠ وبسایت دگرباش را بسته است و زوج های همجنس را برای پست هایشان در رسانه های اجتماعی دستگیر نموده است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.out.com/news-opinion/2016/12/10/5-countries-where-lgbt-rights-came-under-attack-year

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com