capture

 

پس از انتقاد در مورد سیاستی که مردان همجنسگرا را از اهدای خون ممنوع می کند، “خدمات خون کاناداییان”، یک سازمان خیریه غیرانتفایی ملی ممکن است تمامی محدودیت های جامع اش را دور بریزد و آنها را با ارزیابی ریسک شخصی جایگزین کند.

“گراهام شر” مدیر عامل این سازمان در ٨ دسامبر ٢٠١۶ به کمیته سلامت مجلس عوام گفت :”تنها کوتاه شدن تدریجی سیاست با اعلامیه بنیادین بی عدالتی و  تبعیض مقابله نمی کند.”

او گفت : ” کانادا باید رویکردی کاملا متفاوت را در نظر بگیرد… سیاستی که بر پایه  جنسیت و  گرایش جنسی تبعیض قائل نشود.”

در ٢٠ ژوئن، بهداشت کانادا محدودیت هایش را در مورد اهدای خون از مردانی که با مردان  رابطه جنسی دارند از یک دوره تعویق ۵ ساله به ١٢ ماه کاهش داد.

آن محدودیت در مورد  همجنسگرایان و  دوجنسگرایان و بعضی از افراد  دگرجنس گونه کاربرد دارد.

“دانا دوین” افسر ارشد پزشکی خدمات خون کاناداییان در کمیته پیشنهاد داد که دوره تعویق می تواند با “رویکردهای غربالگری کور جنسیتی یا کور گرایش جنسی جایگزین شود.”

دانا دوین گفت : “چنین رویکردی ممکن است شامل این باشد که از همه ی اهداکنندگان پرسیده شود که آیا آنها در یک بازه زمانی داده شده دارای یک  شریک جنسی جدید یا دارای بیش از یک شریک جنسی بوده اند.”

او افزود که سال گذشته ۴٠٠ اهداکننده خون رد شدند و زمانی که دوره تعویق از ۵ سال به یک سال کاهش یافت واجد شرایط شدند. این آژانس انتظار دارد که کاهش دوره تعویق برای مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند سبب خواهد شد که اهداکنندگان بیشتری به ارمغان آورد، از جمله متحدین  دگرجنسگرا که ادعا می کنند که در اصل از اهدای خون تحریم شده اند.

بر طبق آژانس بهداشت عمومی کانادا، مردانی که با مردان رابطه جنسی (ام اس ام) دارند ۵۴.٣ درصد عفونت های جدید اچ آی وی کشور را تشکیل می دهند.

او به کمیته گفت که کانادا دارای کمبود داده های داخلی و همچنین جمعیت شناسی قابل اطمینان است  که به سادگی با آمار و ارقام از  ایالات متحده یا دیگر کشورها مرتبط نیست.

او گفت :”بیشتر پژوهش های سلامت عمومی بر افراد بدون در نظر گرفتن جمعیت “ام اس ام” تمرکز کرده است که رفتارشان به عنوان رفتاری پر خطر برای بیماری عفونی در نظر گرفته شده است. داده های کمی برای افراد در معرض خطر کم وجود دارد، مانند افراد در روابط دراز مدت و روابط تک همسری. پژوهش جدید باید انجام شود.”

“خدمات خون کاناداییان” در اواخر ژانویه ٢٠١٧ یک مشاوره دو روزه با دانشمندان کانادایی، وزرای بهداشت بین المللی، گروه های حامی بیمار و گروه های دگرباش برگزار خواهد نمود.

این آژانس گفت که از ایگل کانادا، جامعه مرکز پژوهشی برای بهداشت مردان همجنسگرا و انستیتو کانادایی تنوع و فراگیری دعوت نمود.

“گراهام شر” همچنین پیشنهادهایی را پس زد که کانادا توانست تمامی محدودیت ها را رها کند، زیرا خدمات خون کاناداییان از خون تست اچ آی وی و دیگر عفونت ها را می گیرد.

او گفت :”دوره کوتاهی اندکی پس از عفونت وجود دارد، زمانی که عوامل تولید بیماری (پاتوژن) توسط آزمایش های کنونی قابل تشخیص نیست.”

او این دوره را کمتر از ١٠ روز برای اچ آی وی و  هپاتیت سی و کمتر از دو ماه برای دیگر عوامل بیماری زا توصیف نمود.

شر گفت :”فرایندهای آزمایشی ما ویروس ها را شناسایی نخواهد کرد، و فرآورده های خونی که از خون هایی اهدایی ساخته می شوند می توانند برای بیماران عفونی باشند.

هر ساله در کمتر از یک دوجین نمونه ی خون نتیجه آزمایش اچ آی وی مثبت است، “هیچ آزمایشی عالی نیست و می تواند به دلیل های تکنیکی شکست بخورد، زیرا عوامل بیماری زا ( پاتوژن) دستخوش دگرگونی می شوند.”

نشست ٨ دسامبر اگر کمیته اکثریت-لیبرال انتخاب کند، ممکن است تا اواخر ژانویه یا پس از آن تمدید شود. این نشست توسط “لن وبر” نماینده مجلس و عضو حزب محافظه کار کانادا در ماه ژوئن جرقه زده شد.

وبر به دیلی اکسترا گفت :”این جلسه ای مثبت بود، اما پژوهش های بیشتری باید انجام شود”

او رایزنی ژانویه و وعده های دولت را نظارت و بررسی می کند.

از سال ٢٠١۴، وبسایت حزب لیبرال دادخواستی را برگزار نمود که “به ممنوعیت اهدای خون  همجنسگرایان پایان دهیم”، این دادخواست پیش از وعده این حزب برای انجام آن در انتخابات ٢٠١۵ داده شد.

دولت می گوید که به این وعده پایبند است و نیز متعهد شده است که ٣ میلیون دلار جمع آوری مالی برای پژوهش رفتاری انجام می دهد تا اعمال غیر تبعیض آمیز، از جمله نشست مشورتی ژانویه ٢٠١٧ را تضمین کند.”

خدمات خون کاناداییان تمام اهدای خون ها خارج از  کبک را آسان می کند، جایی که “هما کبک” نقش مشابهی را ایفا می کند، و هر دو از پروتکل های تقریبا مشابهی پیروی می کنند.

با این حال، خدمات خون کاناداییان پس از اینکه در ١۵ آگوست سیاست جدیدی را پایه گذاری کرد سبب خشم شد. این سیاست بر این اساس بود که از اهداکنندگان بر طبق  دستگاه تناسلی آزمایش می گیرد، که زنان دگرجنس گونه که جراحی  تغییر جنسیت به عنوان مرد نداشته بودند را مشخص کند، تا کمک کند به رده بندی مردانی کند که با مردان رابطه جنسی دارند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎

همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.dailyxtra.com/canada/news-and-ideas/news/canadian-blood-services-scrap-blanket-policy-gay-blood-donors-211717

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com