capture“رونا مکی” می خواهد که مردان همجنسگرا را مجاز کند تا بدون نیاز به پرهیز برای یکسال خون اهدا کنند.

اسکاتلند می تواند نخستین کشور در  انگلستان باشد که مردان همجنسگرا را بدون هرگونه محدودیت مجاز به اهدای خون کند.

مانند بقیه  بریتانیا، مردان  همجنسگرا و  دوجنسگرا در اسکاتلند در حال حاضر باید برای یک سال کامل از  رابطه جنسی پرهیز کنند، پیش از اینکه بتوانند خون اهدا کنند.

اما “رونا مکی” عضو مجلس اسکاتلند برای استراتکلوین و بیرسدن نزدیک  گلاسکو و یک عضو حزب ملی اسکاتلند قصد دارد که آن را تغییر دهد.

او حرکتی را مطرح کرد که روز سه شنبه ٢٩ نوامبر در مجلس اسکاتلند به بحث گذاشته خواهد شد.

مکی به روزنامه اسکاتلندی “ملی” گفت :”به نام  برابری، اسکاتلند نیاز به پیش رفتن دارد تا اطمینان کسب کند هر کس بدون اهمیت به میل جنسی اش مجاز است تا خون اهدا کند.”

مکی گفت برداشتن این ممنوعیت کاملا منطقی بود، بویژه که اهداکنندگان خون سراسر کشور تقاضای زیادی دارند.

این همچنین اهدای خون را با اهدای اندام ها، سلول ها و مغز استخوان در یک راستا قرار می دهد، تمامی  چیزهایی که مردان همجنسگرا مجاز هستند که اهدا کنند.

مکی گفت :”اکنون زمان این است که به این حکم کهنه علیه مردان همجنسگرا و دوجنسگرا پایان دهیم. و یک بار بیشتر اثبات کنیم که این مجلس یک چراغ  عدالت و برابری به جهان است.”

استوارت مک دونالد نماینده مجلس و عضو گروه تمام احزاب مجلس برای اهدای خون گفت که او پیرامون این بحث بسیار شادمان بود.

او همچنین گفت مدارکی وجود دارد که دوره تاخیر می تواند تا سه ماه کاهش یابد، چیزی که کمیته مشاوره درباره ایمنی خون، بافت ها و اندام ها باید در بررسی کنونی خود در نظر بگیرد.

مبارزان برابری نیز از حرکت مکی استقبال نمودند.

در یک بیانیه،  استون وال اسکاتلند گفت آنها یک سیستم اهدای منصفانه می خواستند و بحث دولت اسکاتلند یک گام به سوی این بوده است.

آنها گفتند :”افراد  دگرجنس گونه که ممکن است  رابطه جنسی حفاظت نشده داشته باشند، می توانند خون اهدا کنند. این قوانین کنونی آشکارا ناعادلانه هستند و ما می خواهیم افرادی را ببینیم که خواسته های یکسانی داشتند – صرف نظر از گرایش جنسی شان – تا به دقت خطر ابتلا به عفونت را ارزیابی کنند.

“غربالگیری تمامی اهداکنندگان با  رفتار جنسی نه  گرایش جنسی سهام خون را در زمان های کمبود آن افزایش می دهد و یک منبع امن تر با ارائه یک ارزیابی دقیق تر و غیر تبعیضانه ایجاد می کند.”

یک تغییر سیاست واقعی به دولت وابسته است اما این حرکت از پیش حامیانی یافته است : “روث دیویدسون” رهبر آشکارا همجنسگرای زن حزب محافظه کار و همکار او “کزیا دوگال” رهبر حزب کارگر و “پاتریک هاروی” رهبر حزب سبز.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/scotland-become-uks-first-country-without-deferral-period-gay-blood-donors/ gs.kF34B4Y

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com