capture
گروه رنگین کمان که در سال ٢٠٠۶ تاسیس شد به صدها دگرباش کمک نموده است که سراسر جهان با پیگرد و آزار و اذیت مواجه شده اند.

“باسیل مک لیش” در سوریه زندگی مخفی داشت و سپس در سال ٢٠١٣ به مصر گریخت و در آنجا تست اچ آی وی او مثبت بود و شغل و اجازه کارش را از دست داد.

“مک لیش” گفت، کشورهای خاورمیانه همجنسگرا دوست ترین مکان ها نیستند، و او بطور مداوم ترس از آشکارسازی داشت و اینکه به زندان انداخته شود.

این فرد ٢٩ ساله گفت :”اگر مردم به شما مطنون شوند که همجنسگرا هستید، شما هنوز می توانید به شکنجه شدن پایان دهید. شما تمامی حقوق اجتماعی تان را از دست می دهید و دولت حتی برای شما پاسپورتی صادر نمی کند. من بیمار بودم و به دوستانی که در مصر با آنها آشنا شدم متکی بودم. چندین بار، من شکست روحی خوردم، به دلیل اینکه امید و نوری در پایان مسیر نمی دیدم گریه کردم.”

خوشبختانه، یک فعال آمریکایی حقوق بشر که او را در قاهره دیدار کردم در سال ٢٠١۴ با سازمان رنگین کمان مستقر در تورنتو تماس گرفت. این گروه داوطلب به افراد دگرباش که با خشونت فیزیکی و تهدید در دیگر کشورها مواجه هستند کمک می کند و آنها را نجات می دهد.

“مک لیش” در ماه می با کمک آنها به تورنتو رسید تا زندگی تازه ای تحت برنامه سکنی پناهجو اتاوا آغاز کند و حتی در رژه جشن غرور امسال در کنار جاستین ترودو نخست وزیر راهپیمایی نمود.

یافتن پناهجویی برای مک لیش آخرین داستان موفقیت برای سازمان رنگین کمان است که اخیرا کمپین ۶٠ در ۶٠ خود را بنا نهاد تا زندگی ۶٠ دگرباش را در ۶٠ روز نجات دهد.

“کیماهیل پاول” مدیر اجرایی سازمان رنگین کمان گفت :”ما در حال حاضر دارای ۶٠ پرونده فعال هستیم که نیاز به کمک فوری برای یافتن مسیرهای ایمن برای این افراد است. آنها از سراسر جهان می آیند که برای اعضای جامعه دگرباش ایمن نیست. بعضی از این مکان ها هنوز همجنسگرایی را جرم می شناسند.”

این گروه که در سال ٢٠٠۶ تاسیس شد، حمایت های اسکان مجدد در کانادا برای همجنسگرایان مرد و همجنسگرایان زن که مورد پیگرد و آزار و اذیت قرار گرفته اند ارائه نمی دهد.

این سازمان یک رویکرد زود درمان را بکار گرفت که حمایت اجتماعی و مالی برای قربانیان فراهم می کند و همچنین اطلاعات مسیرهای در جستجوی پناهجویی را ارایه می دهد و “افراد در معرض خطر را نجات می دهد.”

سازمان رنگین کمان هدفی تنظیم کرده که تا ٣١ دسامبر ٣٠٠ هزار دلار جمع آوری کند. تاکنون ١۴٣ هزار دلار جمع شده است که شامل ١٠٠ هزار دلار کمک مالی از طرف بنیاد ایدز التون جان می باشد تا هزینه های سفر مستقیم برای بیش از ٢٠ فرد دگرباش دارای اچ آی وی و همچنین درمان پزشکی مناسب را ارائه دهد.

پاول گفت :”زندگی برای بعضی از این اعضای جامعه دگرباشان بسیار مشکل است. مردی به او اسید پاشیده شد و هنوز زخم ها بر او باقی مانده است. دیگران پس از اینکه توسط خانواده شان ترک شدند بی خانمان هستند. داوطلبان ما هر پرونده را بررسی کرده اند و کسی که در وضعیت وخیم هست را انتخاب کرده اند.”

به علاوه برای افزایش پول برای این برنامه، پاول گفت که این کمپین همچنین امیدوار است که از وضعیت اسف بار اعضای دگرباش در بقیه بخش های جهان آگاهی عمومی ایجاد کند. بیش از ٧٠ کشور هنوز روابط همجنس را جرم شناخته می شناسند.

مک لیش، که برای یک شرکت حمل و نقل در دمشق کار می کرد، گفت که او پیش از اسکان در کانادا دو سال در دمشق منتظر بود و احساس کرد خوش شانس می باشد که به او یک زندگی تازه داده شود.

مک لیش گفت :”من از یک گروه امداد برای داروهایم کمک گرفتم. مقداری مواد غذایی خشک گرفتم اما آنقدر بیمار بودم که دوستانم باید به من غذا می دادند. اما کمک های زیادی بود می توانستند انجام دهند. برایشان بسیار سخت بود که انجام دهند.”

مک لیش گفت حمایت معنوی از طرف سازمان رنگین کمان سبب شد او احساس کند که تنها نیست.

او با افتخار گفت :”من فردی آزاد هستم و اکنون می توانم کسی که هستم باشم. من پرچم رنگین کمان را در رژه جشن غرور حمل کردم. من پسر پرچم دار بودم. امیدوارم که کمپین ۶٠ در ۶٠ پیروز شود. سازمان رنگین کمان کمک کرد زندگی ام را نجات داد. امیدوارم دیگران نیز فرصت یکسانی برای زندگی جدیدی مانند آنچه من انجام دهم داشته باشند.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

https://www.thestar.com/news/immigration/2016/11/23/toronto-group-aims-to-save-60-lgbtq-lives-in-60-days.html

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com