capture
ممکن است به این تعبیر شود :”کدام زن است ؟”
من از این مورد مطمئن هستم که از هر مرد همجنسگرایی این سوال ننگین هم توسط افراد دگرجنسگرا و هم همجنسگرا پرسیده شده است.” آیا شما تاپ هستید یا باتم ؟”

این پرسش اغلب زمانی مطرح می شود که افراد همجنسگرا آشکارسازی کنند، در زمانی که آنها معمولا مجرد هستند، و احتمالا در واقع رابطه جنسی ندارند، یا تجربه رابطه جنسی زیادی ندارند. انتظار می رود که ما از پیش در این مورد تصمیم بگیریم و اولویت نقش مان در اتاق خواب را تعریف کنیم.

به هر حال بزرگترین مشکل با این پرسش، و چرا بسیار دشوار و مشکل ساز است که به این پرسش پاسخ داده شود این است که این پرسش بسیار تحمیلی و پر دردسر است، این پرسش صرفا به پوزیشن های جنسی ارجح نمی پردازد.

این پرسش بیشتر توسط افرادی پرسیده می شود که با افراد دگرجنسگرا در یک جهان دگرجنسگرا، با درک دگرجنسگراهنجارانه بزرگ شده اند.

چیزی که به عنوان درک معمولشان گفته می شود این است که در تمامی رابطه ها یک شریک باید نقش زنانه و دیگری باید نقش مردانه را ایفا کند، در عوض اینکه هر دو نقش ها را ایفا کنند.

بنابراین جک باید آشپزی و شستشوی ظرف ها را انجام دهد. او باید مطمئن شود که مردش هنگامی که از سر کار به خانه می آید، از نظر جنسی راضی است. جک همچنین باید وقتی بیرون می روند، زرق و برق دار باشد، لباس های کوتاه و یک تاپ بپوشد.

از طرف دیگر، آدام باید از جک نگهداری و مراقبت کند. او باید فوق العاده مردانه باشد، پول شام را بدهد، و چندین همجنسگرای مرد در کنار داشته باشد.
به همین دلیل جک باید هر بار گوشی آدام را هر زمان که او روی مبل خوابش برد، چک کند.

آدام همچنین باید دارای ثبات و قدرت باشد.

اگر ما شدیدا در حال تلاش هستیم تا نقش دگرجنسگرا بودن را بازی کنیم، این روش مانند بازیگران در یک فیلم دهه ۵٠ می باشد.

اکنون من نمی گویم که اگر عملکرد روابط شما مانند این باشد چیز اشتباهی وجود دارد و این چیزی باشد که هر دو بخواهید. اما آیا این است؟ آیا واقعا به این مساله فکر می کنید یا تنها آن را به عنوان مساله ای معمول پذیرفتید؟

مشکلی که من دارم این است که هر کس انتظار دارد تمامی مردان همجنسگرا باید مانند جک و آدام باشند. ما باید از این کلیشه ها پیروی کنیم زیرا ما به عنوان تاپ یا باتم شناسایی می شویم.
کلیشه هایی مانند این فرض که مردی که به عنوان تاپ شناسایی می شود نمی تواند حساس و زرق و بر دار باشد یا اینکه یک باتم نمی تواند بیشتر از شریکش که شدیدا تاپ است به شدت به مردانگی خود افتخار کند.
در یک دنیای ایده آل نقش های تعیین شده وجود ندارد و زوج ها برای هدایت کردن روابطشان آزادانه، بدون در نظر گرفتن فعالیت جنسی تصمیم می گیرند.
ما به هرحال از این مساله دور هستیم. واقعیت این است که هنوز بسیاری از شایسته سازی دگرجنسگراهنجارانه حتی و بویژه با جامعه همجنسگرایان باید پایان داده شوند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

http://www.mambaonline.com/2016/10/27/top-bottom-decides/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com