سعید حسین زاده موحد برای دومین بار بصورت غیر قانونی بازداشت شد

پنجشنبه, 11ام آذر, 1395

منبع این مطلب انتخاب خبر

نویسنده مطلب:
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

به گزارش انتخاب خبر، او اولین بار در ماه مهر سال ۱۳۹۳ توسط یک مجموعه اطلاعاتی خودسر و بدون مجوز دادستانی دستگیر شد و البته با پرونده سازی های سیاسی- امنیتی که شد در مرحله بدوی به هفت سال و شش ماه حبس و در نهایت و طبق ماده ۱۳۴ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد و با وجود توقف حکم، هنوز درگیر حبس تعزیری خود می باشد.

حسین زاده موحد در دوره بازداشتش مسموم شد و بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفت که اینگونه اقدامات باعث آسیب دیدگی هایی نیز در او گردید. این آسیب دیدگی ها و شرایط نامساعد جسمی و روحی، و از طرفی نبود امکان درمان در زندان منجر شد که حکم پزشکی عدم تحمل کیفری به او تعلق گیرد و در کنار این حکم، طبق دستورات قضائی و بعلت نبود عدله جرم در پرونده، پس از گذشت حدوداً یک سال و شش ماه حبس، از زندان آزاد شد.

saidmovahed1

این زندانی سیاسی در همین رابطه به خبرنگار انتخاب خبر می گوید: البته در طول دو سال گذشته شکایت های زیادی نیز تنظیم کردیم که در نتیجه این شکایتها، مسئولین مربوطه دستوراتی دال بر پیگیری تخلفات انجام شده که بیشتر از طرف تیم بازجوئی بود صادر کردند و این شکایات در حال حاضر در جریان می باشد.

وی می افزاید: در اینجا بد نیست که به نکته ای اشاره کنم؛ پدر خود من و اکثر نزدیکانم قبل از انقلاب سالها در زندانهای شاه محبوس بوده اند و در جبهه های جنگ ایران و عراق مجاهدت کرده و به شهادت رسیده اند؛ و حتی در زمانی که توسط این مجموعه اطلاعاتی به زندان افتاده بودم پدر من به مدت سه ماه و بعلت شکنجه هایی که در زندان های ساواک دیده، بستری شده بود اما حتی برای عیادت از پدرم نیز با مرخصی اینجانب که حق قانونی من بود موافقت نمی شد.

سعید حسین زاده موحد خاطرنشان کرد: دو روز پیش به تاریخ هفت آذر ماه سال جاری مجدداً در منزل شخصی دستگیر شدم و بدون حکم، ساعتها مورد بازجوئی، آزار و تهدید قرار گرفتم و پس از آن در قسمت پذیرش زندان اوین قرنطینه شدم.

این فعال حقوق کودکان ادامه داد: خوشبختانه به فاصله کمی با توجه به توقف حکم و مختومه شدن پرونده اینجانب و نیز با دستورات مقامات قضائی از زندان ترخیص شدم اما این مسائل باعث شده است که نه من و نه خانواده ام احساس امنیت نداشته باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولین مربوطه هر چه سریعتر به شکایت ها و وضعیت او و خانواده اش رسیدگی کرده و از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنند.

saidmovahed2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: تمام مطالب, سرزمین عجایب, سیاسی, صدای زندانی, مطالب برگزیده, پیشنهاد ما

برچسب‌ها: | |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.