capture“جی ودریل” در مجلس کشور عذرخواهی خواهد نمود. قانون جدید در پی خشم یک توریست  همجنسگرا بوجود آمد که به عنوان همسر شوهر فوت شده اش شناخته نشد.

ایالت استرالیایی استرالیای جنوبی زمانی که حرف از  حقوق دگرباشان است، نسبت به “قلمرو مرکزی ویکتوریا و استرالیا” دستاوردهای کمتری کسب کرده است. قرار است که هفته آینده در هر دو روش قانونی و نمادین تغییراتی صورت بگیرد.

“جی ودریل” نخست وزیر استرالیای جنوبی دیروز اعلام کرد که او در مجلس استرالیای جنوبی از جامعه دگرباشان برای روشی که با آنها در گذشته در این ایالت رفتار شده است، یک عذرخواهی عمومی خواهد نمود.

این عذرخواهی در خانه قانونگذاری به بحث گذاشته خواهد شد و انتظار می رود که تصویب شود، چهار قسمت از قانون بر  همجنسگرایان و افراد  دگرجنس گونه تاثیر می گذارد.

این ۴ قسمت شامل : مجاز کردن زوج های همجنس به اتخاذ فرزند، لایحه آسان کردن ثبت  تغییر جنسیت برای افراد، لایحه دیگری دسترسی به درمان باروری برای افراد غیر  دگرجنسگرا را آسان می کند، و لایحه ای که به زوج های همجنس که خارج از کشور  ازدواج نمودند اجازه می دهد تا روابطشان در ایالت مورد رسمیت قرار بگیرد.

این ۴ قسمت از قانون هفته گذشته در مجلس عوام ایالت تصویب شد و از روز سه شنبه در مجلس اعیان به بحث گذاشته خواهد شد.

دیروز “ودریل” در مصاحبه ای در دفترش گفت که او از اعضای جامعه دگرباشان که توسط قوانین تاریخی به اشتباه با آنها رفتار شده در مجلس ایالت روز سه شنبه یکم دسامبر عذرخواهی خواهد نمود.

او در صفحه فیسبوک اش گفت :”برای زمانی طولانی،  تبعیض علیه جامعه دگرباشان ما در قوانین ایالت مان نوشته شده است و سبب رنج و نگرانی برای استرالیایی های جنوبی شده است.”

“من از طرف مجمع خانه استرالیا در روز سه شنبه یکم دسامبر تقریبا ١۵:٣٠ دقیقه برای این تبعیض در مجلس ایالت عذرخواهی خواهم نمود.”

این عذرخواهی در پی تصویب اخیر تعدادی لایحه در خانه شورا می آید که اگر توسط شورای قانونگذاری تصویب شود، بسیاری از اشتباه های گذشته را درست می کند.

عذرخواهی ودریل بصورت زنده و در صفحه فیسبوکش پخش خواهد شد. اولیل امسال، “مارکو بولمر ریزی” مرد بریتانیایی با مرگ شوهرش دیوید در حالی که هر دو در آدلاید در ماه عسل بودند، آشفته شد.

غم و اندوه او با این واقعیت ترکیب شد که ایالت استرالیای جنوبی رابطه شان را به رسمیت نشناخت و مسیولین در گواهی فوت دیوید عنوان کردند که “او هرگز زدواج نکرده است.”

این قانون جدید اگر هفته آینده تصویب شود، تضمین می کند که این اتفاق دوباره روی نخواهد داد.

“بلومر ریزی” در پستی در صفحه فیسبوکش توصیف کرد که چه احساسی داشت هنگامی که مجلس عوام استرالیای جنوبی هفته گذشته قانون به رسمیت شناختن روابط زوج های همجنس که در خارج ازدواج می کنند را به رسمیت می شناسد.

او نوشت :”این تکان دهنده نیست که ببینید چقدر سریع من این روزها در هم شکستم. اما این فرق دارد. به تازگی پس از مسایل منفی و ترس در اخبار، امروز ٣ صبح هنگامی که من به وبسایت مجلس استرالیای جنوبی سر زدم مو بر تنم سیخ شد. من برای تمامی زوج هایی هیجان زده هستم که یک گام جلوتر هستند تا به یکدیگر عشق بورزند و برای کسی که واقعا در زندگی شریکشان هستند به رسمیت شناخته شوند.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/south-australian-weathrill-apology/ gs.GAeRRgI

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com