capture“لونت پیشکین” مدیر اجرایی استانی حزب دموکراتیک خلق ترکیه و فعال دگرباشان که با “صلاح الدین دمیرتاش” دستیار رییس حزب دموکرات خلق در زندان دیدار نمود نیز امروز صبح بازداشت شد.

تقریبا ۵ صبح، یک تیم ویژه عملیاتی پلیس به خانه پیشکین در کورتولوش، استانبول یورش برد و او را بازداشت نمود، آنها همچنین برخی از اموال او را ضبط کردند.

پیشکین، که همچنین عضوی از “کانون وکلای آزادیخواه” است که بین ٣٧٠ سازمان هفته ی گذشته تعطیل شد، به عنوان یک مدافع حقوق بشر شناخته شده است. کانون وکلای آزادیخواه بازداشت او را بدین صورت اعلام نمود :

“لونت پیشکین، عضو ما، مدیر اجرایی استانی حزب دموکراتیک خلق ترکیه پس از اینکه توسط رسانه های حزبی مورد هدف قرار گرفت با یورش صبح زود پلیس بازداشت شد.”

پیشکین که موکل خود دمیرتاش را به عنوان وکیلش دیدار نمود توسط روزنامه صباح با این بیانیه مورد هدف قرار گرفت :
“لونت پیشکین، مدیر اجرایی استانی حزب دموکراتیک خلق ترکیه پس از اینکه شنید او دمیرتاش را در زندان بازدید خواهد نمود، با مجله سی.کی تماس گرفت و درخواستی به مجله آلمانی ارسال نمود. این تقاضا به هدف تبلیغات که شامل یادداشت های دستی از دمیرتاش است که پیامش را به اروپا و آلمان بیان می کند.”

پوشکین که در بازداشت با آموزش اجباری دادسرای بورسا قرار گرفت اکنون به بورسا برده شده است.

لونت پوشکین وکیل سازمان دگرباشان و همچنین عضوی از “جامعه هفته جشن غرور دگرباشان استانبول” است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

http://kaosgl.org/page.php?id=22491

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com