captureمردانی که تحت جرم های جنسی تاریخی در ایرلند شمالی محکوم شدند در حال عفو می باشند.

“کلیر سوگدن” وزیر دادگستری ایرلند شمالی اعلام کرده است که مردان همجنسگرا و دوجنسگرا را که تحت جرم های جنسی در حال حاضر لغو ضد هجنسگرا محکوم شده اند، شامل عفو پس از مرگ می شوند.

این اقدام پیش از مجمع برای تصویب خواهد رفت، و کشور را در راستای انگلستان و ولز قرار می دهد که ماه گذشته طرح هایی اعلام نمودند تا بطور اتوماتیک افرادی را که به چنین جرم های محکوم شده اند پس از مرگ عفو می کند.

اگر این قانون تصویب شود – که به نام آلن تورینگ کدشکن همجنسگرای جنگ جهانی دوم به قانون تورینگ لقب گرفت – همچنین به مردان همجنسگرا و دوجنسگرا با محکومیت های تاریخی درخواست عفو می دهد.

برطبق بلفاست تلگراف، سوگدن وزیر دادگستری گفت ترتیب هایی در اسرع وقت داده خواهد شد تا تضمین کند که برای مردان همجنسگرا و دوجنسگرا در ایرلند شمالی برخورد برابر با همتایانشان در انگلستان و ولز وجود دارد.”

او افزود :”این فرصتی برای نظام عدالت کیفری است تا تلاش کند و اشتباه های گذشته را درست کند و اینکه حل و فصل های زودتر را مجاز کند که توسط لایحه ای از شورا ارایه شده است.”

“جان او دوهرتی” مدیر پروژه رنگین کمان گفت :
“این نخستین بار است که شورای ایرلند شمالی حرکت مثبتی در رابطه با قانون دگرباشان انجام داده است و ما امیدواریم که حمایت فرا حزبی این عفوها قابل اجرا برای محکومیت هایی خواهد بود که علیه مردان همجنسگرا است که در ایرلند شمالی زندگی می کنند.”

“در سال ١٩٨٢ جرم مردان همجنسگرا و دوجنسگرا در ایرلند شمالی بطور غیر قانونی از طرف دادگاه حقوق بشر اروپا داده شد و ما خوشحال هستیم که می بینیم این محکومیت های تبعیض آمیز و همجنسگراستیز باطل شد، بویژه چون آنها زندگی مردان بسیاری را در ایرلند شمالی در آن زمان ویران نمود.”

هنوز برای حقوق دگرباشان در ایرلند شمالی مبارزه می شود، جایی که ازدواج همجنس بارها و بارها توسط حزب اتحادیه دموکرات مسدود شده است، و این کشور را تنها کشوری در انگلستان باقی گذاشته که چنین رسمیتی ارایه نمی دهد.
با وجود این، دادخواست اخیری برای معرفی برابری ازدواج در کشور توسط ٢٠ هزار نفر امضا شده است و نظرسنجی ها نشان داده است که اکثریت (۶٨٪‏) کشور طرفدار ازدواج همجنس هستند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

http://www.gaytimes.co.uk/news/53705/northern-ireland-plans-pardon-gay-men-convicted-homosexuality/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com