capture
(مترجم : اکوسکشوال ها کسانی هستند که باور دارند داشتن رابطه جنسی با زمین کمک می کند تا آن را نجات دهیم)

در طول چند سال گذشته، بعضی از سازمان ها و نشریه ها حرف “کیو” را برای “کویر” به مخفف “ال جی بی تی : دگرباشان” افزوده اند و اکنون بعضی می گویند که ما باید حرف “ای” را نیز برای “اکوسکشوال” به واژه دگرباشان اضافه کنیم.

این اصطلاح برای بیشتر قرن ٢١ وجود داشته است، اگرچه محدوده تعریف آن می تواند از کسانی باشد که می خواهند فعالیت های زیست محیطی جنسی و سرگرم کننده انجام دهند تا کسانی که لذت جنسی شان از تعامل با طبیعت ناشی می شود.

“آماندا مورگان” یک فعال اکوسکشوال که در دانشگاه نوادا، لاس وگاس تدریس می کند به روزنامه وایس گفت : “افرادی وجود دارند که از فراورده های جنسی که از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده استفاده می کنند، از پیاده روی یا شنا کردن لخت لذت می برند یا تنها می خواهند با دیگر فعالان زیست محیطی قرار بگذارند، و دیگرانی که “در خاک قل می خورند و و در خاک گلدان به ارگاسم می رسند” یا “با درخت رابطه جنسی برقرار می کنند یا زیر آبشار خودارضایی می کنند”.

در حالی که اکوسکشوال ها می توانند همجنسگرای مرد، دگرجنسگرا، یا دوجنسگرا یا دگرجنس گونه باشند، بعضی در جستجوی همبستگی با جنبش دگرباشان هستند. در جشن غرور دگرباشان در سال ٢٠١۵، اکوسکشوال ها در سان فرانسیسکو و سانتاکروز راهپیمایی کردند، کمپین برگزار نمودند تا حرف “ای” به مخفف جامعه دگرباشان افزوده شود. یکی از شرکت کنندگان “آنی اسپرینکل” هنرمند بازیگر بود که در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت :”ما دوست داریم ببینیم که افراد دگرباش بیشتری درگیر جنبش زیست محیطی می شوند، بنابراین ما قصد داریم که محیط را بیشتر جنسی، سرگرم کننده و متنوع کنیم”. در تابستان گذشته، اسپرینکل و “بت استفنز” همکار هنرمند بازیگر او یک تور پیاده روی از کالیفرنیا انجام داد و در طول مسیر اجرای پاپ آپ انجام شد، و از سفرشان برای یک مستند فیلم گرفتند.

و این هفته فعالان اکوسکشوال در فستیوال تجربی هنر لایوورکس سیدنی برنامه اجرا می کنند. “حمام اکوسکشوال” توسط هنرمند “لورن کرونمیر” و “یان سینکلر” خلق شد که آن را به عنوان “یک غار پر از شگفتی با تجربه های متنوع اکو-شهوانی” توصیف نمود.

مفهموم چنین تجربه ها یا ایده ای که اکوسکشوالیتی نیاز به یک هویت جنسی دارد – مانند اسپرینکل و استفنز – ممکن است برای بعضی عجیب به نظر برسد. با این حال کسانی که در این جنبش با مسایل جدی مانند کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و پایان دادن به روش هایی است که سبب آسیب زیست محیطی می شود، درگیر هستند، با این امید که تغییرهای آب و هوایی را برگردانند. آنها امیدوارند که با سکسی کردن زیست محیط، افراد بیشتری را تشویق کنند که به این جنبش بپیوندند و از فاجعه هایی جلوگیری کنند که با عشق، رابطه جنسی و دیگر مسایل مداخله می کنند تا زندگی را لذت بخش کنند.

“استفانی ایریس ویس” به روزنامه وایس گفت :”اگر از دست سیل ها فرار می کنید، شما هیچ زمانی برای رابطه جنسی نخواهید داشت.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع:
http://www.advocate.com/love-and-sex/2016/11/02/gay-bi-trans-and-ecosexual

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com