capture
دوستان گرامی.

امسال با حمایت شما، شورای   حقوق  بشر سازمان ملل متحد با ایجاد نخستین کارشناس مستقل برای بررسی   خشونت و تبعیض بر پایه   گرایش  جنسی و   هویت  جنسیتی تاریخ ساز شد. اکنون، گروهی از کشورهای مجمع عمومی   سازمان  ملل  متحد در   نیویورک به دنبال بازگشت به گذشته هستند و پیش نویس قطعنامه ای را مطرح نموده اند که اقدام برای قطعنامه شورای حقوق بشر را بطور نامحدود به تعوق بیندازند.

انتظار می رود که روز سه شنبه ٨ نوامبر رای گیری انجام شود و ما فورت به کمک شما نیاز داریم.!

چه اتفاقی در حال وقوع است؟

هر ساله، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گزارش سالانه   شورای  حقوق  بشر رسیدگی می کند. امسال، این گزارش شامل قطعنامه این شورا برای ایجاد حکم گرایش جنسی و هویت جنسیتی است.

به تازگی، گروه آفریقایی قطعنامه ای خصمانه را به روی میز آورده است و اساس قانونی این حکم را زیر سوال برده است و در جستجوی به تویق انداختن نامحدود درباره قطعنامه گرایش جنسی و هویت جنسیتی است.

این مساله بسیار برای تلاش های ضد خشونت و ضد   تبعیض در رابطه با افراد   دگرباش مضر خواهد بود و این اصل اساسی که افراد دگرباش انسان هایی سزاوار و محق به تمامی حقوق بشر تحت قانون حقوق بشر بین المللی هستند را ناچیز و کم ارزش می کند.

چنین اقدامی همچنین برای یکپارچگی سازمانی شورای حقوق بشر و روابطش با کمیته سوم سازمان ملل متحد مخرب خواهد بود، و ایمان به سیستم حقوق  بشر را از زیر خراب می کند.

من چه کاری می توانم انجام دهم ؟

قطعنامه پیشنهادی گروه آفریقایی در روز سه شنبه ٨ نوامبر در نیویورک به رای گذاشته خواهد شد. خواهشا اکنون با وزیرخارجه کشور خود و سفیر کشورتان در نیویورک تماس بگیرید و به آنها تاکید کنید که :

* هر تلاشی برای ضعیف کردن حکم گرایش جنسی و هویت جنسیتی کارشناس مستقل را رد کنند.

* در برابر کلام قطعنامه برای زیر سوال بردن این حکم و به تعویق انداختن رسیدگی به قطعنامه   شورای  امنیت مقاومت کنند.

* از یکپارچگی و استقلال شورای حقوق بشر و تصمیم های آن حمایت کنند.

چگونه من می توانم با دولت کشور تماس بگیرم ؟

جزییات تماس برای وزیر خارجه هر کشور در لینک زیر موجود است :

http://www.ediplomat.com/dc/foreign  ministries.htm

لیستی از کشورهای عضو   سازمان  ملل در نیویورک :

http://www.un.org/en/member-states/index.html

جزییات بیشتر این اقدام گروه آفریقایی که شما می توانید با دولت، نمایندگان و دوستان جامعه مدنی خود به اشتراک بگذارید در لینک زیر موجود است.

http://arc-international.net/wp-content/uploads/2016/11/Backgrounder-HRC-report-﹠-SOGI-Expert-FINAL.pdf

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع:

http://arc-international.net/press-release/urgent-action-alert-mandate-of-un-independent-expert-on-sexual-orientation-gender-identity-under-threat/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com