capture

یکی از کاردینال های مشهور مکزیک به نمایندگی از قلمرو مذهبی اسقف اعظم برای مورد گفته های ضد دگرباش و اهانت آور او از جامعه دگرباشان عذرخواهی نمود. آنها یک سرمقاله اینترنتی منتشر نمودند که ادعا می کرد که “مقعد یک مرد برای دریافت طراحی نشده است، و تنها برای خروج طراحی شده است.”

از کاردینال “نوربرتو ریورا” درخواست شد تا برای به کار بردن “اظهارهای نامناسب” در اشاره به   جامعه  دگرباشان عذرخواهی کند و او افزود که “قصد او از این گفته ها هرگز اهانت به فردی نبوده است.”

او حتی گفت افرادی را که علاقه مند جنسیت موافق هستند به کلیسا خواهد پذیرفت تا با رهبران کاتولیک بحث و گفتگو کنند.

این در تضاد با اظهارهای گذشته از طرف این کاردینال است که گفته است که او هرگز برای خطبه ی خود درباره جامعه دگرباشان عذرخواهی نمی کند، حتی اگر این گفته ها آنها را رنجانده باشد.

او لایحه   برابری  ازدواج مکزیک را یک “چاقوی وحشتناک به پشت” نامید و مصرانه از   همجنسگرایان مکزیک خواست تا از داشتن   رابطه  جنسی پرهیز کنند.

کلیسای کاتولیک در مکزیک بطور کلی مخالف جنبش کشور در جهت قانونی کردن  ازدواج  همجنس می باشد.

هفته نامه کاتولیک “دسده لا فه” تحت نظارت او، در تابستان گذشته یک تصویر منتقد علیه روابط   همجنسگرایان منتشر نمود.

بر این تصویر نوشته شده بود :”بدن انسان برای روابط   همجنسگرا طراحی نشده است. مقعد انسان برای دریافت طراحی نشده، تنها برای خروج طراحی شده است. غشای آن ظریف است، آسان پاره می شود و فاقد محافظت در برابر عامل های خارجی است که می تواند آن را آلوده کند.

عضوی که وارد مقعد می شود شدیدا به مقعد آسیب می زند، موجب خونریزی، عفونت و درنهایت با بزرگ شدن ممتد سبب بی اختیاری می شود، و قدرت بسته شدن را از دست می دهد.”

اوایل امسال شهر   مکزیکوسیتی شاهد راهپیمایی هزاران نفر در اعتراض علیه برابری ازدواج بود که ستایش   پاپ را به خود جلب نمود. تنها در این هفته یک اسقف که فکر می کند   همجنسگرایی “زیان آور” است به عنوان شهردار   ریودوژانیرو انتخاب شد.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/11/02/catholic-church-in-mexico-apologises-after-saying-mans-anus-is-not-designed-to-receive/

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com