احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران همراه با ۱۳ عضو دیگر شورا در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، اعلام کردند هیچ شکایتی از سایت معماری‌نیوز و مدیرمسئول آن – یاشار سلطانی – ندارند و خواستار آزادی او شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از «خبرآنلاین»، در این نامه آمده است:

«حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

رئیس محترم قوه قضاییه

با سلام و تحیات

احتراماً به استحضار می‌رساند پس از درج خبری در سایت معماری‌نیوز درباره واگذاری املاک توسط شهرداری تهران که مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور بود و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به رئیس محترم شورا خواستار بررسی کارشناسانه موضوع و پاسخ به اتهامات پیش‌آمده شدند؛ اما متعاقب انعکاس این نامه به حضرتعالی از سوی رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران، مدیر سایت مذکور (آقای یاشار سلطانی) بازداشت شد که گفته می‌شود این بازداشت مرتبط و منبعث از نامه مزبور بوده است.

اینجانبان امضاکنندگان ذیل با اعلام اینکه از سایت مذکور و مدیریت آن شکایتی نداشته‌ایم، توجهاً به رویکرد نظام جمهوری اسلامی به فرهنگ نقد و نقادی و حمایت از گردش آزاد اطلاعات و رسانه‌ها، از حضرتعالی درخواست داریم دستور فرمایید نسبت به تسهیل و تسریع شرایط رفع بازداشت آقای یاشار سلطانی اقدام مقتضی مبذول گردد. همچنین از اصل موضوع، یعنی جریان واگذاری املاک توسط شهرداری تهران بررسی کامل و کارشناسانه مالی، حقوقی و قضایی به عمل آید.

در پایان لازم می‌دانیم از اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، در این خصوص قدردانی نماییم.

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین در پایان نوشت که این نامه را احمد مسجدجامعی، علی صابری، محمد حقانی، عبدالحسین مختاباد، احمد دنیامالی، محسن سرخو، رحمت‌الله حافظی، فاطمه دانشور، اسماعیل دوستی، محمدمهدی تندگویان، غلامرضا انصاری، محمد سالاری و ولی‌الله شجاع‌پوریان امضا کرده‌اند، اما دقایقی بعد از انتشار خبر اولیه، تویر جدیدی از نامه به‌دست ایسنا رسید که نشان می‌داد احمد حکیمی‌پور، دیگر نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، هم این نامه را امضا کرده و بدین ترتیب تعداد امضاکنندگان این نامه به ۱۴ نفر افزایش یافته است.

تصویر اولیۀ نامه
امضاکنندگان، ۱۴ نفر شدند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com