mahvash-sabet-1

mahvash-sabet-1

مهوش ثابت، یکی از هفت مدیر زندانی جامعه‌ی بهایی ایران و قدیمی‌ترین زندانی زن زندان اوین، روز چهارشنبه (۱۴ مهر-۵ اکتبر) پس از هشت سال و هفت ماه حبس مداوم، برای نخستین بار به مرخصی آمد.

این مرخصیِ ۵ روزه است و در صورت عدم تمدید، خانم ثابت باید جهت تحمل ادامه‌ی محکومیت ۱۰ساله‌اش به زندان باز گردد.

مهوش ثابت که اکنون ۶۴ساله است، روز ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ توسط ماموران امنیتی در مشهد بازداشت‌ و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل ‌شد.

دو ماه بعد در اردیبهشت ۱۳۸۷، فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، و وحید تیزفهم، شش مدیر دیگر جامعه‌ی بهاییان ایران نیز توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

این هفت نفر بعد از نزدیک به ۲۰ ماه بازداشت موقت، در مردادماه ۱۳۸۹ از سوی مقیسه، قاضی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به اتهاماتی چون “جاسوسی برای اسراییل”، “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام” هر یک به ۲۰ سال زندان محکوم گردیدند.

این حکم با وجود تایید و قطعیت در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در سال گذشته به ۱۰ سال حبس کاهش یافت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com