علیرضا گلیپور، زندانی امنیتی، باوجود شرایط جسمانی بسیار وخیم همچنان محروم از حق رسیدگی پزشکی در زندان اوین به‌سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا گلیپور، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین، با وجود این‌که به بیماری قلبی و سرطان دچار می‌باشد همچنان محروم از حق مرخصی درمانی و رسیدگی پزشکی در بند ۷ سالن ۱۲ زندان اوین نگهداری می‌شود.

در هفته گذشته این زندانی امنیتی به‌طور پیاپی دچار تشنج ناشی از بیماری قلبی و عوارض تومورهای سرطانی شده است که براثر این تشنج‌ها دچار پارگی زبان و دهان شده و قادر به خوردن غذا نیز نمی‌باشد. وی همچنین از دردهای تومور سرطانی در فک رنج می‌برد.

علیرضا گلیپور، متولد سال ۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه سال ۱۳۹۱ از سوی مأموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. او از زمان بازداشت تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ از حق داشتن وکیل محروم بوده است. وی به اتهام‌های جاسوسی به نفع اجانب، هواداری از سازمان مجاهدین، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۱۷۳ ضربه شلاق محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال کاهش یافت.

این زندانی امنیتی علی‌رغم وخامت حال بارها از سوی مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com