یک شهروند کرد ارومیه ای که در حمله ی نیروهای امنیتی و نظامی ایران زخمی شده بود، از بیش از سه هفته ی پیش در بازداشت است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، در حد فاصل روستاهای «قصریک و هشتیان» از توابع صومای و برادوست در ۷۰ کیلومتری شمال ارومیه، نیروهای انتظامی ایران بر یک اتومبیل شهروندان غیرنظامی آتش گشودند که در پی آن، یک تن کشته و یک تن دیگر به نام «بهزاد محمودنژاد» زخمی و سپس بازداشت شد.

خبرنگار ماف نیوز در ارومیه گفت: بهزاد محودنژاد از اهالی روستای «گیچی» به دلایل نامعلومی در بیمارستان تحت تدابیر شدید امنیتی چندین روز زیر نظر پزشک بوده و اکنون در بازداشت است. اما تاکنون علت و چرایی گشودن آتش بر این شهروندان از سوی نیروهای مسلح ایران و‌ بازداشت یکی از آنها بعد از زخمی کردن، مشخص نشده است.

هویت فرد کشته شده «ارکان سعیدی» فرزند شوقی از اهالی روستای «گیچی» است. بعد از تحویل جنازه ی فرد کشته شده در پاسی از شب به خانواده اش، به دلایل واهی به آنها اعلام‌ شده بود که حق برگزاری مراسم سوگ در مسجد را ندارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com