همچنان «باشگاه خبرنگاران» ِ صداوسیمایی که قرار بود به گفته‌ی امام خمینی دانشگاه باشد امروز برای تخریب منتقدان هم دست به ترور شخصیت می‌زند و مثلا وقت می‌گذارد تا عکس‌های خانوادگی اقوام آنها را از فیسبوک و غیره پیدا کرده و منتشر کند، در حالی که اگر همین وقت را برای جذب مخاطب کرده بود، امروز به گفته‌ی خود آقایان بیش از نیمی از مردم جذب ماهواره نمی شدند.

امام خمینی (س): « اما آنکه ما می توانیم این است که به وسیله ی دستگاه هایی که داریم، به وسیره ی همین صدا و سیما، به وسیله ی مطبوعات، به وسیله ی گروه هایی که در خارج می روند، اسلام را آن طوری که هست معرفی کنیم. اگر آن طوری که هست معرفی بشود، مورد قبول همه خواهد شد».

جناب آقای ضرغامی! این حرکت‌ها اسلامی نیست، صداوسیمایی که امروز مسوولیتش بر عهده‌ی شماست باید صداوسیمای جمهوری اسلامی باشد، یعنی هم باید خواسته‌های جمهور مردم را در نظر بگیرید و هم باید اسلامی عمل کنید. در کجای اسلام گفته که بروید، تجسس کنید و آبروی افراد را ببرید؟

در این برهه که مردم از رفاه مناسب برخوردار نیستند ولی با این همه مشکلات، تحریم‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی می‌سازند، آیا اخلاقیست که به جای جلب اعتماد عمومی و نشان دادن ضعف‌ها و قوت‌ها و جستجوی راهکارها، مشغول به صرف بی رویه‌ی بیت المال برای تهیه‌ی گزارش‌های غیر اسلامی و غیر اخلاقی و غیرقانونی شوید؟ فایده‌ی گزارش‌هایی اینچنینی چیست؟ آیا به اعتماد عمومی به صداوسیما و جمهوری اسلامی و اسلام و مسلمین و دولتمردان کمک می‌کند؟

اگر ایرادی به یک آدم منتقد هست، به خودش ایراد بگیرید، مرد باشید، نه اینکه در مورد زندگی خصوصی اطرافیان منتقد و مخالف، از دیوار وارد شوید و دزدکی برای تخریب آن فرد منتقد مثلا عکس‌های خصوصی اقوام  او را منتشر کنید.

هم تجسس در زندگی خصوصی افراد صحیح نیست، نه اخلاقی و نه شرعیست، هم اینکه برای فرار از پاسخ منطقی به مخالف، نمی‌شود به رفتارهای دور و بری‌های آنها تمسک جست؛ همچنان که در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی چنین کردید ولی نتیجه‌ای نگرفتید و در موارد دیگرهم نمی‌گیرید و فقط روز به روز از اعتبار نهادهای مرتبط با جمهوری اسلامی می‌کاهید.

مردم نمی‌پرسند که اگر قرار بود اطرافیان افراد ملاک خوبی و بدی خود آنها باشند، چرا مثلا به برادر زن حسین شریعتمداری نمی‌پردازید که عضو رسمی و نشان دار منافقین است؟ ایا واقعا مخاطبان صداوسیما نمی‌پرسند که اگر قرار به ایراد به سبک زندگی خصوصی اطرافیان یک مخالف باشد، چرا به زندگی راحت و بی دغدغه‌ی شیخ علی […] در تهران پرداخته نمی‌شود؟ ورود به این حوزه‌ها اخلاقی نیست، چون آدم‌ها را نمی‌توان به اقوام و خویشان آنها گره زد، شما هم نزنید.

اگر صداوسیمای آقای ضرغامی آن دانشگاهی که امام می‌خواست، نشده است، لااقل برای جلب اعتماد عمومی در آستانه‌ی انتخابات‌های آتی کمی دست نگه دارد، این نه فقط انتظار، بلکه هشداریست که اگر به آن توجه نشود نمی‌توان باور کرد که مقامات عالی رتبه واقعا به دنبال حضور مردم در پای صندوق‌ها هستند، بالعکس با این رفتارها به نظر می رسد که می‌خواهند بخشی از فعالان سیاسی به اصلاح ناپذیری رفتار آقایان برسند.

آقای ضرغامی! به ویژه در در دوره ی شما بخش های زیادی از مردم ما جذب شبکه های جلف و غیر اخلاقی فارسی وان و جم تی.وی و پی.ام.سی و من و تو و امثالهم شده اند که خانواده هایی را به نابودی و انحراف کشیده و اگر امروز به تهیه ی گزارش  از نتیجه ی این دافعه ی صداوسیمای خود می نازید، وای بر شما که می بایست برای حال مردمی گریست که سکان صداوسیما را به دست کسانی سپرده اند که نمی توانند بر آنها نظارت کنند تا جلوی این میزان از هم پاشیدگی اجتماعی حاصل از ماهواره گرفته شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com