دادگستری کل استان گیلان، از اعدام دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در صبح روز شنبه سیزدهم شهریورماه در زندان مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در پی صدور حکم اعدام متهمین و با تایید دادستانی کل کشور و ریاست قوه قضائیه با حضور مقامات رسمی در محل زندان مرکزی شهرستان رشت به مرحله اجرا در آمده و اجساد پس از اجرا جهت تحویل به سردخانه منتقل گردید.

هویت این دو تن، «آ. ب» ۵۲ ساله، فرزند مصطفی، از اهالی الی گیلان با اتهام خرید و نگهداری و ارسال ۱۰۰کیلو و سیصد گرم حشیش و «ج. پ» ۳۲ ساله، فرزند مهدی، از اهالی گیلان بل اتهام حمل دو کیلو گرم مواد روانگردان از نوع شیشه محرز شده است.

از سوی دیگر با رضایت اولیای دم، سه زندانی متهم به قتل بعد از گذشت در یک قدمی چوبه دار بخشیده شده و از دار اعدام نجات یافتند.

یک متهم به قتل در سال ۹۲ در دادگاه کیفری تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. پس از آن حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار بود، با تلاش واحد صلح و سازش اولیای دم سرانجام، قاتل را بخشیدند.

در خبر دیگری مردی که همسرش را به دلیل عضویت در تلگرام به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت. او تصور می‌کرد همسرش در کانال‌هایی فعالیت می‌کند که مردان زیادی در آن عضو هستند.

پسر جوانی که در زمان ارتکاب جرم‌ ۱۶ ساله بوده و در جریان درگیری با دوستش باعث مرگ او شده بود به قصاص (اعدام) محکوم شد اما در حالی که چند قدم با چوبه دار فاصله داشت در دادگاه مقابل پاهای پدر و مادر جوان مقتول زانو زد تا از قصاص او بگذرند و سرانجام با تلاش قضات دادگاه، اولیای دم حاضر به گذشت شدند و به این ترتیب جوان محکوم به مرگ از اعدام نجات یافت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com