پنج تن از زندانیان اهل سنت که پیش تر جهت اجرای حکم به همراه ۳۱ تن دیگر به سلولی انفرادی منتقل شده بودند، شامگاه دوشنبه ۱۹ مردادماه، به بند عمومی بازگشتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرشید ناصری، برزان نصرالله زاده، سید جمال سید موسوی، فرزاد شاه نظری و تیمور نادر زاده، پنج تن از زندانیان سنی‌مذهب پس از گذشت یک هفته از سلول انفرادی به سالن ۷ انتقال یافتند. بنا گزارشات قبلی دستکم ۳۰ تن از زندانیان زندانیان اهل سنت پس از انتقال به سلول انفرادی اعدام شده اند.

شامگاه دوشنبه ۱۱ مردادماه، با یورش بی‌سابقه گارد سیاه‌پوش زندان رجایی شهر کرج تعداد زیادی از زندانیان سنی مذهب محکوم‌به اعدام ساکن در سالن ۱۰ این زندان با دستبند-پابند و چشم‌بند با تدابیر شدید امنیتی به انفرادی منتقل شدند. ساعاتی پس از انتقال مقامات قضایی زندان با تماس با خانواده این زندانیان اعلام کرد تنها یکی از اعضای خانواده اجازه ملاقات با آنان را برای آخرین بار در روز سه‌شنبه دارد و صبح روز چهارشنبه این زندانیان به چوبه دار سپرده خواهند شد. این در حالی است که بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه مسئولین وزارت اطلاعات با تماس با خانواده زندانیان اهل سنت اعلام داشتند که برای دریافت جسد زندانیان به پزشک قانونی کهریزک مراجعه کنند.

خانواده پس از مراجعه به پزشک قانونی کهریزک متوجه می‌شوند تمامی اعدامیان در تهران به خاک سپرده‌شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com