تقویم کاری هاینریش هیملر، فرمانده اس اس (سازمان نظامی حزب نازی) و مسئول اصلی نسل‌کشی یهودیان موسوم به هولوکاست در سال ۲۰۱۳ در یکی از آرشیوهای تاریخی روسیه پیدا شد. هیملر در این تقویم ساعات دقیق قتل یهودیان و مخالفان حزب نازی، زمان‌های غذا خوردن و حتی عشق‌بازی‌هایش را دقیقا یادداشت کرده است. مورخان آلمانی قرار است که این تقویم را به زودی در دید عموم قرار دهند.

Untitled-3
هاینریش هیملر پس از آدولف هیتلر یکی از مقدرترین چهره‌های حزب نازی بود و نقش مستقیمی در کشتار میلیون‌ها یهودی و کمونیست در اروپا داشت.
در این تقویم کاری هیملر از هزاران نفر نام می‌برد. تقویم و یادداشت‌های مندرج در آن با ماشین تحریر تایپ شده است و تعداد صفحات آن نزدیک به هزار است.
به عقیده مورخان آلمانی این تقویم در زمان فتح برلین و شکست ارتش نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به دست ارتش سرخ شوروی رسیده است. تا سال‌ها تصور می‌رفت که این تقویم در جریان جنگ جهانی دوم از بین رفته است و اکنون با پیدا شدن آن امکان بزرگی در اختیار مورخان قرار خواهد گرفت تا با حقایق تاریخی این برهه تاریخی آشنا شوند.
نیکولاس کاتسر، مسئول موسسه تاریخی مسکو معتقد است که در کنار هم قرار گرفتن دستورهای مرگ انسان‌ها و مسائل شخصی در تقویم کاری هیملر «وحشتناک‌ترین مساله» قابل توجه است. کاتسر در ادامه می‌گوید این یک هیولایی است که خود را در این تقویم نشان می‌دهد.
هاینریش همیلر، در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم در تلاش بود که با نیروهای متفقین مذاکرات پنهانی را آغاز کند و با آن‌ها قرارداد صلحی را امضاء کند، این تلاش‌ها به دلیل جواب منفی کشورهای متحد مقابل جبهه آلمان در همان روزهای اول ناکام ماند. با مطلع شدن آدولف هیتلر از تلاش هیملر برای مذاکره پنهانی با نیروهای متفقین، او مورد غضب هیتلر قرار گرفت و با اوراق جعلی از آلمان گریخت و به بریتانیا پناهنده شد. هیملر در ۲۳ ماه می ۱۹۴۵ در اسارت خودکشی کرد.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com