ماف نیوز: یک استاد دانشگاه در ارومیه و یکی از خبرنگاران شهر کرمانشاه بنابه دلایل امنیتی و در پی فعالیتهای ناسیونالیستی، بالاجبار از ایران خارج شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک استاد دانشگاه در ارومیه به نام «صابر عبداللهی زاد» که پیشتر از دانشگاه آزاد مهاباد اخراج گردیده بود، مجبور به ترک کشور گردید.

صابر عبداللهی زاده که هم اکنون در شهر «وان» ترکیه سکونت گزیده، به ماف نیوز گفت: « من در پی عدم حضور در کلاسهای آموزشی در روز ۲۲ تیرماه سال جاری در اعتصاب سراسری کردستان از تدریس در دانشگاه آزاد مهاباد محروم شده و در پی احضار و فشارهای مکرر اداره ی اطلاعات ارومیه، بالاجبار به همراه خانواده ام از ایران خارج شدم.»

در احضاریه ی ستاد خبری اداره ی اطلاعات ارومیه، اتهاماتی مانند «اقدام علیه امنیت ملی» برای وی عنوان شده است.

صابر عبداللهی زاد فرزند عبید که از اهالی روستای دیزج مرگور ارومیه میباشد، از ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۴ در این دانشگاه مشغول تدریس کتب، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی و حقوق بازرگانی بوده و پیشتر هم در بسیاری از فستیوال های فرهنگی و هنری و همچنین کمپین های علیه نابودی محیط زیست کردستان شرکت کرده بود.

همچنین در خبری دیگر، از اوایل مردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، یکی از فعالین سرشناس یارسان و خبرنگار هفته نامه ی «نوای وقت» به نام «مهدی صادقی» بهمراه اعضای خانواده اش، کرمانشاه را به مقصد ترکیه ترک گفته است.

مهدی صادقی که همزمان عکاسی و کاریکاتور مشغل است، میگوید: «در عرصه‌های مختلفی نظیر فعالیتهای مدنی، روزنامه‌نگاری و دفاع از حقوق شهروندان یارسان حضور داشته‌ام و اخیرا تهدید و برخورد ارگانهای امنیتی حکومت اسلامی ایران با بنده افزایش یافته بود.»

وی که اکنون در شهر آنکارا پایتخت ترکیه سکونت گزیده است، به همراه خانواده اش در پی فشارهای مکرر، احضار و تهدیدهای وارده از سوی اداره ی اطلاعات کرمانشاه مجبور به خروج از ایران شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com