sonni-600x400

اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ واقعه‌ای بود که طی آن عده بسیاری از زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی در ایران در ماه‌های مرداد و شهریور ۱۳۶۷ اعدام شدند.

اما تاریخ بازهم تکرار شد وامروزدر١٢فروردین ١٣٩۵ هستیم بعداز گذشت ٢٨سال واقعه ای تلخ دیگر رخ دادشدوبرای همگان رکورد اعدام های نظام اسلامی ایران شکسته شد باوجود اینکه همه سازمانها هشدار به نظام جمهوری اسلامی دادند اما متاسفانه سردمداران نظام وحدت که از وحدت صحبت میکنند وخودرا برتمام جهانیان برتر می بینند، این وحدت خودرا به آتش زدن انداختن وجوانان بی گناهی را اعدام کردند

وهمین‌که خبر اعدام قریب الوقوع جوانان مظلوم اهل سنت ایران را شنیدم، بازهم قلم بر دست گرفتم

و اشک‌های فراوانی ریختم، خیلی ناراحت شدم به خدا

غم‌هایی که چشم‌ها را خیس نمی‌کنند…

به استخوان رسیده‌اند …

نمی‌دانم ازچه زجر و آزار و اذیت خانواده های زندانیان وپدر ومادر شهرام احمدی و سال‌ها زندان و زجرهای ایشان بنویسم. زیرا براستی که همه خود می‌دانید که شهرام احمدی وسایرین زندانیان اعدام شده چندین سال در زندان ملایان داعشی صفت و بدور از انسانیت با شدیدترین بیماری‌ها به سر می‌بردند

من نمی‌دانم چرا جناب لاریجانی بدنش به لرزه نمی‌آید و وجدان خود را به خاطر انسانیت بیدار نکرد…!

راستی جناب لاریجانی

آخه چرا نمی‌شد اگر،

به‌جای اینکه در سینه کسی گلوله‌ای بنشانی

در قلبش…

گُلی…

می‌کاشتی …!؟

وجدانتان کجاست ریاست‌های قضائی‌ای ملایانی که در دادگاه‌های فرمایشی همانند قاضی صلواتی ومقیسه در عرض دو دقیقه ده‌ها نفر را به جوخه اعدام برده‌اید.

روزگار عجیبی است! شرم بر ما باد که با سکوتمان مهر تأیید بر این اعمال سفاکانه می‌زنیم و نفرین بر قلب‌هایی که چون سنگ سخت شده و نفرین بر دست‌ها و قدم‌هایی که واسطه عمل سوء هستند.”

پیشتر بنابه اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه حدود ۳۰ تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل‌سنت در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج توسط گارد ویژه سیاه‌پوش زندان باشیوه‌ای غیر معمول با دستبند و پابند به سلول انفرادی منتقل شدند.

هویت شهرام احمدی، خالد ملکی، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، آرش شریفی، کاوه ویسی و کاوه شریفی تا این لحظه برای سازمان حقوق بشر ایران مشخص شده است.

دفن این اعدامی های اهل سنت در بهشت زهرا در قطعه ۳۰۵
خانواده این جانباختگان تنها توانستند جسد فرزندانشان را ببینند. برای این اعدامی ها قبرهای از پیش توسط وزارت اطلاعات و ماموران امنیتی آماده شده بود و این خانواده ها بدون هیچ مراسمی و بدون حضور اعضا و بستگانشان فقط توانستند عزیزان خود را دفن کنند.

شهرام احمدی زندانی اهل سنت که ۷ سال است بیگناه و فقط بخاطر دین و آیینش در زندان است؛ سحرگاه روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه اعدام شد.
شهرام احمدی متولد ١٣۶۶ اهل سنندج در اردیبهشت ١٣٨٨ به اتهام فعالیت های مذهبی در مسجد محل سکونت خود توسط نیروهای پلیس دستگیر در ساعت ۱۰ شب در راه بازگشت از مسجد به خانه بدون هشدار قبلی مورد تیر اندازی قرار میگیرد، که با اصابت چند گلوله به پشت به زمین می افتد و بعد آن نیز مامورین رژیم با ضرب مشت و لگد بینی اش را می شکنند و زمانی که در بیمارستان به هوش می آید دکتر معالج یک کلیه و مقداری از روده اش را برداشته بود.
این زندانی سیاسی مذهبی ٣٣ ماه در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات سنندج و زنجان تحت شکنجه و بازجوی قرار گرفت و سر انجام بعد از ۴٣ ماه بلاتکلیفی در مهرماه ١٣٩١ در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی «محمد مقیسه» در دادگاهی ۵ دقیقه ای و در حضور وکیل تسخیری به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. سرانجام در چهارمین سال دستگیری و تحمل سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی در اردیبهشت ١٣٩٢ حکم اعدام فوق به وکیل تسخیری ابلاغ می گردد.

او در سال‌های حبس نه تنها در انتظار اجرای حکم اعدام خود است و بلکه شاهد اعدام برادر کوچک «بهرام احمدی» در سال ١٣٩١ به همراه چند تن دیگر از دوستان نزدیک خود بود. چندی قبل نیز در اقدامی ناگهانی از طرف جمهوری اسلامی یکی از دوستان و هم بندیانش به اسم «حامد احمدی» به همراه پنج تن دیگر از زندانیان کرد اهل سنت اعدام شدند، که فضای این جنایت و مشکلات روحی بعد از آن نه تنها او را بلکه تمامی هم بندیان در زندان رجایی شهر را برای مدت ها تحت تاثیر خود قرار داد.
آری شهرام بیگناه بود و حق زندگی با هر عقیده و مرام و آیینی را داشت .
باوجوداینکه علما اندیشمندان اهل سنت وشبکه ورسانه هادراین مدت، در اطلاعیه‌های مکرر خود از جمله در دوران اعتصاب‌غذای این زندانیان سیاسی، از مراجع بین‌المللی و ارگانهای حقوق‌بشری خواهان اقدام فوری و مؤثر برای نجات جان آنها شده بودند

احکام جنایتکارانه اعدام این زندانیان سیاسی در حالی به‌اجرا گذاشته شد که سازمان ملل‌متحد و دیگر ارگانها و سازمانهای حقوق‌بشری بین‌المللی مانند عفو بین‌الملل و همچنین گزارشگران سازمان ملل نیز نسبت به اعدام آنان هشدار و فراخوان به لغو آن داده بودند.

فاشیسم دینی ولایت فقیه حاکم بر ایران ناتوان از پاسخگویی به ابتدایی ترین نیازهای مردم ایران برای جلوگیری از گسترش اعتراضهای مردمی، راهی جز توسل به گسترش سرکوب و اعدام در پیش روی خود نمی بینند.

مابه حکومت ولایت فقیه ایران نشان میدهیم که هنوز مردم مظلوم کرد غیرت و مردانگی خود را حفظ نموده و سر تعظیم در برابر ظالمان و حاکمان مستبد فرود نخواهند آورد و به جهانیان نشان میدهیم که اهل سنت کردایران هنوز مقاوم و منسجم‌تر از همیشه در صحنه مبارزه حضور دارند.وانتقام گرفتن اونها فقط بانوشتن قلم هایشان می باشدکه دردورنج ملت مظلوم ورنجیده کُرد رابه همگان درسرتاسرگیتی برسانندباشدکه حکومت ولایت فقیه درموزه های بین المللی کارنامه آنها ثبت وضبط شود.

احسان فتاحی

١٢مردادسال١٣٩۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com