مسعود ده نمکى، کارگردان اخراجى ها و از نیروهاى نزدیک به انصار حزب الله، در تازه ترین اظهارات خود هشدار داده که “نباید این گونه شود که ما راه خود را برویم و دیگران هم راه خودشان را، این عین واتیکانیزه کردن جریان انقلابی است”. وى ادعا کرد که “با جشنواره عمار خاکریز فتح‌نشده هنر به زودی فتح خواهد شد”. در جشنواره عمار یکى از برنامه هاى تبلیغاتى سپاه و بسیج براى مقابله با جنبش سبز است. گفته مى شود دفتر رهبر جمهورى اسلامى تأمین هزینه این برنامه و حمایت از آثار آن را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، ده نمکى در این جشنواره گفته است: خیلی‌ها دلشان می‌خواهد حزب‌اللهی‌ها جشنواره خودشان را داشته باشند و دیگر به آن‌ها کاری نداشته باشند.

ده نمکى خطاب به نیروهاى همسو با خود گفته است: «منتظر فرش قرمز و توجه رسانه‌ها نباشید، متاسفانه از اول هم به راحتی اجازه حضور افراد دغدغه‌مند به عرصه فرهنگی داده نمی‌شد، چون شما در اصل وارد حیات ‌خلوت انحصارطلبانه آنان شده بودید. در حال حاضر هم اینگونه است که تولید، توزیع، نقد و مدیریت فرهنگی در دست کسانی است که در خوشبینانه‌ترین حالت آن دغدغه حزب‌الله را ندارند. این در حالی است که این افراد که هنر را در انحصار خود می‌دانند، آنچنان هم در تکنیک بالا نیستند».

وى تأکید کرده که «اگر مدیران فرهنگی عاقل باشند، از جریان حزب‌اللهی غفلت نمی‌کنند؛ چراکه ریسک کار کردن با آنها کمتر است. در حالی که برخی با پول نظام کار یاد گرفته و اینک جفتک می‌اندازد و بعد از همه جفتک‌اندازی‌ها باز به آنها پول می‌دهند تا کار تولید کنند چون نیرو ندارند اما امروز استعدادهای موجود در جشنواره عمار عذر شرعی آنها را پایان داده است».

ده نمکى در بخش دیگرى از اظهاراتش گفته است: “افرادی بودند که با انگیزه‌های انقلابی کار سینما را آغاز کرده ولی در میانه راه عقایدشان را عوض کردند، کم ‌کم افکار انقلابی آب رفت چون برخی احساس کردند اگر از باورها و افکارشان عدول کنند آثارشان دیده و تحسین می‌شود که این راه اشتباهی بود و آنها دیده شدن آثارشان را به باورهایشان ترجیح دادند. آنها می‌خواستند سینما را اسلامی کنند اما خودشان سینمایی شدند و در نهایت چند اثر ساده درباره ظواهر دین می‌سازند”.

 به گفته وى “جشنواره عمار جشنواره‌ای است که جریان انقلابی و اسلامی را تشویق می‌کند. خیلی‌ها اجازه شکل‌گیری عمار را نمی‌دانند ولی عمار متولد شد و آن ها آن را غده سرطانی برای خود می‌دانند و مجبور شده‌اند آثار عمار را ببینند و حال با جشنواره عمار خاکریز فتح‌نشده هنر به زودی فتح خواهد شد”.

وى از برگزار کنندگان جشنواره عمار خواست “نیروها را رها نکنند و آدم‌ها را متصل بکنند، یک نفر قرار نیست همه کارها را انجام دهد. اضلاع جبهه فرهنگی را به هم وصل کنید یک نفر نمی‌تواند هم پژوهش، نوشتن و فیلمب‌رداری را انجام دهد. گروه داشته باشید و تقسیم کار کنید”.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com