واکنشها (۰) – ابراز نظر

۲۷ خرداد ۱۳۹۵

جنبش «جان سیاهان مهم است» بیانیه تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد و همبستگی خود را با قربانیان تیراندازی در یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو اعلام نمود و علناً روایت مقامات رسمی را مبنی بر این‌که حمله تروریستی انگیزه‌های مذهبی داشت رد کرد: «علی‌رغم این‌که رسانه‌های این‌را به مثابه یک حمله تروریستی ترسیم می‌کنند، ما به روشنی می‌دانیم که این ترور کاملاً داخلی است، و از برتری‌طلبی سفیدها علیه سیاهان، پدرسالاری، هراس از همجنس‌گرایان، و راست محافظه‌کار و کسانی که از افراط‌گرایی مذهبی به مثابه اسلحه‌ برای کسب قدرت تعدادی اندک و سلب قدرت از اکثریت استفاده می‌کنند، زاده شده است.»

 

 

 

جنبش «جان سیاهان مهم است» بیانیه تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد و همبستگی خود را با قربانیان تیراندازی در یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو اعلام نمود و علناً روایت مقامات رسمی را مبنی بر این‌که حمله تروریستی انگیزه‌های مذهبی داشت رد کرد.

بیانیه می‌گوید: «علی‌رغم این‌که رسانه‌های این‌را به مثابه یک حمله تروریستی ترسیم می‌کنند، ما به روشنی می‌دانیم که این ترور کاملاً داخلی است، و از برتری‌طلبی سفیدها علیه سیاهان، پدرسالاری، هراس از همجنس‌گرایان، و راست محافظه‌کار و کسانی که از افراط‌گرایی مذهبی به مثابه اسلحه‌ برای کسب قدرت تعدادی اندک و سلب قدرت از اکثریت استفاده می‌کنند، زاده شده است.»

با وجود این‌که عامل حمله شهروند ایلات متحده بود و معلوم نیست رابطه واقعی با سازمان تروریستی داشته، سیاستمداران با گرایش‌های گوناگون از این حمله در جهت جلب حمایت برای عملیات نظامی گسترده‌تر علیه گروه «دولت اسلامی» استفاده می‌کنند.

جنبش «جان سیاهان مهم است» در بیانیه خود، برتری‌طلبی سفیدها، مردسالاری، سرمایه‌داری، و نظامی‌گری را مقصر معرفی کرد.

«جان سیاهان مهم است» گفت نباید به اسلام به مثابه علت تیراندازی نگاه کرد و از هواداران خود خواست در برایر تلاش‌ها برای به جان هم انداختن گروه‌های اجتماعی مقاومت کنند.

«جان سیاهان مهم است» هم‌چنین به طور مشخص جوامع آمریکای لاتینی و لاتین را مورد خطاب قرار داد. باشگاه شبانه در زمان حمله میزبان «شب لاتین» بود، و نتیجتاً اکثر قربانیان تبار آمریکای لاتینی داشتند.

بیانیه می‌گوید: «از مهاجرت اجباری هزاران جوان از جزیره پورتریکو به اورلاندو، تا مهاجرت اجباری و مرگبار از سراسر آمریکای لاتین و کارائیب- ما می‌دانیم که این نخستین‌بار در تاریخ نیست که خانواده‌های ما دچار مصیب شده اند، و ما در کنار شما می‌ایستیم.»

بیاینه هم‌چنین خواهان عمل برای مقابله با خشونت مساحانه در ایالات متحده شد اما گفت کنترل اسلحه کافی نیست.

سازمان گفت: «ما به چیزی فراتر‌ از قانون‌گذاری، یادبود و نیایش نیاز داریم.»

بیانیه در پایان گفت: «دشمن، اکنون و همیشه، چهار خطر برتری‌طلبی سفیدها، مردسالاری، سرمایه‌‌داری و نظامی‌گری است.»

 

http://www.telesurtv.net/english/news/Black-Lives-Matter-Issues-Powerful-Statement-After-Orlando-20160615-0035.html

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com