Motamedarya-sahamnews-1پرویز پرستویی بازیگر صاحب نام سینمای ایران و محسن امیر یوسفی کارگردان سینما هر کدام به صورت جداگانه به هتاکی صورت گرفته جوانان موسوم به «حزب‌اللهی» در کاشان نسبت به فاطمه معتمدآریا واکنش نشان دادند.

به گزارش «سحام»، آقای پرستویی در همین رابطه نوشته است: «حتما در دنیای مجازی و رسانه‌ها شنیدید که چه توهینی به بازیگر ارزنده و همکار خوب من در کاشان، شهر سهراب سپهری شده. فقط می‌تونم بگم برای اون دسته از هم‌وطنانی که مرتکب چنین عمل زشت و پست شده‌اند، متاسفم؛ چرا که معتمدآریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است. چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم. این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست، یادمان باشد با کسانی که سرمایه‌های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم.»

هم‌چنین محسن امیریوسفی، کارگردان سینمای ایران نیز با نوشتن یادداشتی نسبت به اتفاق پیش آمده برای فاطمه معتمد‌آریا در سینمای کاشان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، او در این یادداشت نوشته است: «برای سیمین بانوی سینمای ایران خبر را که شنیدم شوکه شدم، اعتراض به حضور فاطمه معتمدآریا در کاشان! این بود رسم مهمان نوازی؟! شهری با فرهنگ چند هزارساله، با پشتوانه غنی از حضور بزرگان مذهب تشیع، با معماری سحرانگیز، با سهراب سپهری، دکتر آریانپور، کمال الملک، ابوالحسن صبا و با ده‌ها افتخار دیگر.

نمی‌دانم آن افراد محترمی! که آن روز پشت در سینما تجمع کرده بودند می‌دانستند اعتراض‌شان به چه کسی و چه چیزی است؟! فیلمی به نام «یحیی سکوت کرد» با مجوز قانونی ساخته شده و در اکران‌های محدودی که دارد با هزار امید و آرزو، جشن شروع اکرانش در کاشان است و کارگردان جوان به همراه بازیگر فیلم، چند ساعتی مهمان آن شهر می‌شوند. این آدم‌ها از کجا بودند؟ کدامین دیار؟ در سه دهه‌ی گذشته چند بار میهمانِ بازی‌های ماندگارش بودند؟ و با بازی‌های درخشان او در سینما و تلویزیون خندیدند و گریستند. چه کسی بهتر از سیمین بانوی سینمای ایران توانسته مصائب زنی رنج دیده در «روسری آبی» مادر یک جانباز در «گیلانه» و معصومیتی طنازانه را در «هنرپیشه» و فیلمهای کمدی‌اش برای‌مان تصویر کند که حالا به حضورش در یک شهر این چنین اعتراض می‌شود؟

شنیدم که جمعه را روز عزای عمومی اعلام کردند. موافقم، با این توضیح که جمعه باید روز عزای عمومی «میهمان نوازی» ما ایرانیان باشد.

گفتنی است عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان روز سه‌شنبه ۶ بهمن ماه در واکنش به حضور فاطمه معتمدآریا در شهر کاشان و با اشاره تصمیمش مبنی بر اعلام «عزای عمومی»! در روز جمعه گفت: مصیبت بزرگی است! در این شهر مذهبی کهن‌سال، با این همه سوابق روشن صلحا و متقین و برخوردار از مردم متدین و بهره‌مند از خانواده‌های شهدا چه جوابی خواهیم داشت.

این امام جمعه تندرو گفته است: همگان چه آن‌هایی که در تهران، اصفهان و چه در شهرستان (کاشان) هستند بدانند کاشان به دلیل جایگاهی که در تشیع در طول تاریخ داشته تحمل برگزاری مجالس «لهو و لعب»! را ندارد.

فاطمه معتمدآریا که روز یکشنبه چهارم بهمن، برای شرکت در جلسه پرسش‌ و پاسخ فیلمی هنر و تجربه‌ای به نام «یحیی سکوت نکرد» در سینمای شهر کاشان، به این شهر سفر کرده بود، با مخالفان و بسیجیانی روبرو شد که چندان علاقه‌ای به حضور وی در این شهر نداشتند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com