برابر  گزارش های ارسالی از تهران، در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۴ دو تن دیگر از فعالان نوکیش مسیحی، با نام های شاهین و شایانک. هر دو ۲۷ ساله ساکن منطقه تجریش تهران، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده اند.
این بازداشت های اخیر، در پی دستگیری دو فعال نوکیش مسیحی دیگر بها نام های کاوه م. و حمید آ. است در فروردین ماه انجام گرفته است و خانواده‌های آن‌ها زیر فشار هستند که اطلاع‌رسانی مشخصی در مورد وضعیت آن‌ها صورت نگیرد.
Iranian_christian-mohabatnews-2
غیر از چند تماس کوتاه تلفنی که این دو  نوکیش مسیحی با خانواده های خود داشته اند، هیچ اطلاع دیگری از جمله نوع اتهام آن‌ها یا نهادی و مرجعی که آنها را بازداشت کرده اند در دسترس نیست. خانواده‌ها هم تحت تاثیر تهدیدها و فشارهای مکرر امنیتی ترجیح می‌دهند که با رسانه‌ها صحبت نکنند.
 علی نصرالهی، فعال دیگر مرتبط با این گروه است که به دنبال بازداشت کاوه و حمید توانست در همان فروردین امسال از کشور خارج شود. نصراللهی ظاهرا رابطی بوده است که سعی داشته گروه‌های کوچک یا حلقه‌های تبلیغاتی را بهم متصل کند.
 دستگیری فعالان مذهبی مسیحی، شناسایی و بستن کلیساهای خانگی و فشار بر نوکیشان مذهبی به منظور قطع تماس با فعالان خارج از کشور از جمله سیاست‌های ارعابی جمهوری اسلامی در سال‌هایگذشته علیه فعالان مذهبی مسیحی بوده است. اما در این میان، اتفاقی که افتاده این است که در پی تشدید فشارها، گروهای بزرگ‌تر به جمع‌ها یا محفل‌های کوچک‌تر، اما پرشمارتری تبدیل شده‌اند که سعی دارند ضمن داشتن برخی از روابط داخلی با یکدیگر یا با فعالان خارج از کشور هم کماکان در تماس بمانند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com