مجله فرانسوی شارلی ابدو یک‌بار دیگر آیلان کوردی، آواره غرق شده سوری را مسخره کرده، و این بار او را بمثابه یک متجاوز آینده در کلن، آلمان ترسیم کرده است. کاریکاتور روز چهارشنبه توسط کاربران توئیتر «فاشیسم ناب» و «نژادپرست» توصیف شد و بسیاری آن‌را نشانگر «جو نژادپرستانه» فرانسه دانستند. یک کاربر نوشت: «شما متوجه نیستید. برای درک این‌که شارلی ابدو نژادپرست نیست، لازم است شما یک نژادپرست فرانسوی باشید.»

 

مجله فرانسوی شارلی ابدو یک‌بار دیگر آیلان کوردی، آواره غرق شده سوری را مسخره کرده، و این بار او را بمثابه یک متجاوز آینده در کلن، آلمان ترسیم کرده است.

رسانه‌های اجتماعی با خشم به آخرین شماره مجله، که تاریخی از مسخره کردن آوارگان و محرومان در فرانسه و جهان دارد، واکنش نشان دادند.

کاریکاتور سیاه و سفید در کنار تصویر جسد آیلان کوردی در سواحل ترکیه-تصویری که سال گذشته توجه جهانی را به خود جلب کرد- یک طرح نژادپرستانه از آیلان بزرگ شده را نشان می‌دهد که دنبال زنان افتاده است. عنوان کاریکاتور «مهاجرین» است و در زیر آن نوشته شده: «آیلان کوچک اگر بزرگ شده بود چه کاره می‌شد؟»

این نخسین‌بار نیست که شارلی ابدو آیلان را در مجله خود خود مسخر می‌کند.

کاریکاتور روز چهارشنبه توسط کاربران توئیتر «فاشیسم ناب» و «نژادپرست» توصیف شد و بسیاری آن‌را نشانگر «جو نژادپرستانه» فرانسه دانستند.

یک کاربر نوشت: «شما متوجه نیستید. برای درک این‌که شارلی ابدو نژادپرست نیست، لازم است شما یک نژادپرست فرانسوی باشید.»

از حمله ۷ ژانویه ۲۰۱۵ به دفاتر شارلی ابدو در پاریس و همچنین بعد از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، کنشگران هشدار داده‌اند که برخورد جامعه فرانسه با مهاجرین، بویژه با مسلمان زاده شده در فرانسه و خارج از آن، بنحو فزاینده‌ای نژادپرستانه و خصمانه شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com