داوود سلیمانى، نماینده مجلس اصلاحات و عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بر این باور است که “گشایش در فضای داخل کشور باید هم‌راستا با اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی باشد؛ هیچ کشوری نمی‌تواند درهای دنیا را روی خود باز کند، در حالی که مردم کشور پشت درهای بسته باقی می‌مانند”.

پس از آنکه پورمحمدی تایید کرد که پرونده حصر به شورای عالی امنیت ملی رفته است، داوود سلیمانی می گوید که رای و نظر شورای امنیت در زمینه حل مساله حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، بسیار تاثیر‌گذار است. همان‌طور که می‌دانید پرونده این سه نفر به شورای امنیت فرستاده شده است. رییس این شورا شخص آقای روحانی است. البته نقش دبیر شورای امنیت ملی، آقای شمخانی نیز در نحوه بررسی پرونده‌های کلان تاثیر‌گذار است. قانونی‌ترین و ساده‌ترین راه برای حل این مساله بدون شک از شورای‌عالی امنیت ملی می‌گذرد.

وی که از زندانیان سال ۸۸ است در خصوص رسیدگی به پرونده حصر در شورای عالی امنیت ملی می افزاید:از آنجایی که این پرونده روال قضایی لازم را طی نکرده، تنها شورای امنیت است که می‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند. خوشبختانه امروز این امکان برای آقای روحانی فراهم شده که از طریق دبیر این شورا روند بررسی پرونده مهندس موسوی، آقای کروبی و خانم رهنورد را تسریع کند.

سلیمانی بر این باور است که برای نشان دادن فضای باز سیاسی در کشور اولین گام می‌تواند آزادی بعضی از زندانیان باشد. همین‌طور باید زمینه‌ای فراهم شود تا آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد از حصر خارج شوند.

داوود سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس ششم شورای اسلامی و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات خرداد ماه سال گذشته به دنبال اتمام دوره حبس خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

داوود سلیمانی، قائم مقام ستاد انتخاباتی استان تهران میرحسین موسوی، ۴ روز پس از انتخابات در صبح روز ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در دادگاه غیرعلنی به اتهام‌های «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تبانی و اجتماع و تبلیغ علیه نظام» محاکمه شد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ و در زمان حملهٔ لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت. سلیمانی برای شرکت درانتخابات مجلس هفتم توسط شورای نگهبان رد چون دیگر نمایندگان اصلاح طلب مجلس رد صلاحیت شدند.

داوود سلیمانی که با روزنامه بهار گفت و گو می کرد،بر این باور است که  اولین گام برای ایجاد گشایش در فضای داخل کشور، می‌تواند آزادی برخی زندانیان باشد.» از نظر او گشایش در فضای داخل کشور باید هم‌راستا با اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی باشد. گو این‌که هیچ کشوری نمی‌تواند درهای دنیا را روی خود باز کند، در حالی که مردم کشور پشت درهای بسته باقی می‌مانند.

سلیمانی در حالی این توضیحات را داده است که میر محمود موسوی، بردار میرحسین موسوی روز دوشنبه در گفتگویی با روزنامه اعتماد پیرامون وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفته است: بنده به صلاحدید امنیتی ۱۴ ماه است ممنوع‌الملاقاتم. وی همچنین گفته است در طول سه هفته گذشته هر هفته با حضور ماموران، ملاقاتی بین ایشان و دختران‌شان و خواهران‌شان انجام گرفته است.

برادر میرحسین که بیش از ۱۴ ماه است که از دیدار وی محروم شده است پیش از آنهم به صورت بسیار محدود و معدود موفق به  ملاقات برادر خود شده بود.

وی در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفته است  در مجموع حال عمومی آقای موسوی متوسط و حال روحی‌شان هم بسیار خوب است.

خبرنگار اعتماد از وی همچنین در مورد رفع حصر و سخنان اخیر پورمحمدی، وزیر دادگستری سوال کرده است که میرمحمود موسوی می گوید در خبرها خوانده است اما طبق اطلاعی که دارد تا هفته اخیر ملاقاتی برای رفع حصر با ایشان صورت نگرفته است و ایشان هم هیچ پیغامی در این مورد دریافت نکرده‌اند و بیرون هم نداده‌اند.

آقای میرمحمود موسوی در ماههای گذشته هم  در پاسخ به ابراز نگرانی ها  درباره وضعیت سلامت میرحسین گفته بود مسائل امنیتی و داخلی ما را برای اظهار نظر محدود می کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com