ساعاتى پس از آنکه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تیتر یکِ دیروز روزنامه کیهان را تکذیب کرد سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که «تیترهای بـرخی جرایـد فاقد صحت می باشد و تکذیب می شود.»

روزنامه کیهان که توسط نماینده رهبر جمهورى اسلامى اداره مى شود دیروز در صفحه اول خود از قول محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نوشت که مکالمه تلفنی روحانی و اوباما و نیز طولانی شدن دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا کار اشتباه و نابه جایى بوده است. به نوشته کیهان آنچه که این روزنامه «اعتراف صادقانه ى وزیر خارجه» خوانده در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شده است.

اما امروز نیز علیرغم تکذیب سخنگوی این کمیسیون و تکذیب رسمى وزارت خارجه، بار دیگر کیهان دروغ دیروز خود را تکرار کرد و نوشت «معلوم نیست سخنگوی کمیسیون مربوطه که خود برای اولین بار خبر اظهارات ظریف را منتشر کرده بود و سخنگوی وزارت امور خارجه که به دلایلی می‌دانیم کمترین تردیدی درباره صحت خبر ندارد، چگونه و با چه انگیزه‌ای در پی تکذیب خبر برآمده‌اند؟!»

کیهان مدعى شد که برخى نمایندگان مجلس خبر دیروزش را تایید کرده اند؛ ادعایى که مرضیه افخم سخنگوى وزارت خارجه درباره آن چنین توضیح داد: «انتظار می رفت دقایق اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه غیر علنی و در پاسخ به سؤالات خصوصی نمایندگان کمیسیون در چارچوب مطرح شده، صادقانه مد نظر قرار می گرفت ولی متأسفانه در برخی موارد مطالب منتشره کاملاً در مغایرت با اظهارات وزیر امور خارجه در این نشست بوده است.»

خانم افخم دیروز همچنین از نقل قول های برخی نمایندگان از ظریف در باره سفر نیویورک انتقاد کرد و گفت: «برخی موارد مطالب منتشره کاملاً در مغایرت با اظهارات وزیر امور خارجه در این نشست بوده است.» سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «برداشت های نمایندگان محترم از سخنان وزیر امور خارجه در جلسه غیر علنی روز یکشنبه با اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقیق منتشر نشده و تیترهای بـرخی جرایـد فاقد صحت می باشد و تکذیب می شود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com