۱) می‌گویند در دوره صادق لاریجانی با فساد مماشات شده، الان ابراهیم رئیسی آمده تا نجات دهد. همین حرف را درباره هاشمی شاهرودی می‌زدند و قرار بود لاریجانی بیاید نجات دهد. جالب این است که در آن ۲دوره، معاون اول قوه قضائیه طی ۱۰سال همین رئیسی بوده که الان قرار است نجات‌بخش باشد.

۲) محسنی اژه‌ای در تمام ۱۰سال ریاست لاریجانی در مصدر بود؛ نیمه اولش با حکم لاریجانی دادستان کل بود و در نیمه دومش معاون اول. آن‌وقت ابراهیم رئیسی، همین آدم را کرده معاون اول خودش. یعنی دور هم می‌گردند و مردم را دور می‌زنند.

۳) سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خبر داده که، ۱۴ تن از کارگران در دادگاه شوش محاکمه شدند. پیش‌تر ۷ کارگر دیگر محاکمه شده بودند و حکم زندان تعلیقی و شلاق برای‌شان صادر شد. اتهام‌شان این بود که ماهها حقوق نگرفته بودند و شلوغ کردند.

۴) از سخنگوی قوه قضائیه درباره “سالار آقاخانی” متهم دانه‌درشت پرونده فساد در بانک مرکزی می‌پرسند؛ می‌گوید خبر نداریم کجاست. وکیلش می‌گوید او ممنوع الخروج نبود.
خبرنگار از وکیلش می‌پرسد «می‌توانید بگویید در جلسات دادگاه چه گذشت؟» پاسخ می‌دهد:
«حتما آقایان صلاح ندیده‌اند بحث زیاد باز شود. ما هم نمی‌توانیم چیز زیادی بگوییم».
این را مقایسه کنید با وضعیت کارگران هفت‌تپه و روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی که از همان لحظات اول ممنوع‌الخروج و بازداشت می‌شوند.

۵) در تابستان سال ۸۰، سه ماه بعد از زندانم مشمول مرخصی یک‌روزه شدم. صبح رفتم و عصر برگشتم. در راه برگشت یک عدد روزنامه خریدم. هنگام بازرسی، روزنامه را از من گرفتند. عصبانی شدم و به سرباز مهربانِ یزدی که روزنامه را از من گرفت گفتم «خجالت نمی‌کشید؟زندان پر است از مواد مخدر، آن‌وقت شما مرا تفتیش می‌کنید و روزنامه کشف می‌کنید؟» با شرمندگی گفت «ببخشید، به ما گفتند حواس‌مان به شماها باشد و هر چیزی دارید را بگیریم، اگر خطر نداشت برمی‌گردانند».

• نتیجه: مشکل از تبر این ابراهیم نیست، مشکل این است که ابراهیم‌شان خودش بخشی از بتخانه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com